Last logon en job title

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kpaulu

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
58
Hallo,

ik heb dit script voor mijn last logon stamp te bekijken in de AD dit werkt alleen nu zou ik er graag de Job title en de ou waar de user inzit terug zien heeft iemand een idee hoe dit werkt?


Get-ADUser -Filter * -SearchBase ",ou=users,ou=IPT,ou=test,dc=test,dc=com" -ResultPageSize 0 -Prop CN,lastLogonTimestamp | Select CN,@{n="lastLogonDate";e={[datetime]::FromFileTime($_.lastLogonTimestamp)}} | Export-CSV -NoType last.csv

bvd
 
Job title lijkt me geen standaard attribuut van een User object??
OU zou mogelijk kunnen zijn:
CN
of
CanonicalName
kunnen zijn, maar dat geeft zowiezo niet de OU 'kaal'.
hier een overzicht wat je met Get-ADUser kunt achterhalen aan attributen etc.

Ik denk dat de je de Quest cmdlets nodig hebt (zelf geen ervaring mee, overigens): link
en dan specifiek Get-QADUser script.

Zie hier welke attributen je met Get-QADUser kunt achterhalen/opvragen.

Tijs.
 
job title of description staat hier hetzelfde in.
thnx voor info
 
Get-ADUser -Filter * -SearchBase "ou=administrators,ou=users,ou=IPT,ou=zICL IP HD,dc=icl-ips,dc=com" -Properties description

dit is de string die erbij zou moeten(deze werkt) maar als ik de string toevoeg in bovenstaande string dan doet ie het niet meer en is de error -properties etc.

iemand die deze samen kan voegen aub
 
Laatst bewerkt:
denk eraan dat -prop hetzelfde is als -properties.
En bedenk ook dat SearchBase in je startposting een hele andere is dan in je posting van zojuist.

Begin dus even met de volgende test:
Get-ADUser -Filter * -SearchBase "ou=administrators,ou=users,ou=IPT,ou=zICL IP HD,dc=icl-ips,dc=com" -Properties CN,lastLogonTimestamp,description

Werkt dat, ga dan van daaruit verder... [Of de SearchBase in orde is kan ik (natuurlijk) van hieruit niet bepalen.]

Tijs.
 
deze werk inderdaad behalve de last logon staat er niet in, nog wat verder puzzelen.


edit:
Get-ADUser -Filter * -SearchBase "ou=users,ou=IPT,ou=zICL IP HD,dc=icl-ips,dc=com" -ResultPageSize 0 -Properties CN,Description,lastLogonTimestamp | Select CN,Description,@{n="lastLogonDate";e={[datetime]::FromFileTime($_.lastLogonTimestamp)}} | Export-CSV -NoType last.csv


nu zou ik alleen de OU nog willen terug zien in het CSV bestand. toevallig hier nog een idee bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg dat dat attribuut/property LastLogonTimestamp wel te zien? Je moet het alleen even converteren naar normaal leesbare datum + tijd.
Let op: Dat attribuut verschijnt alleen als er ooit echt op ingelogd is! Service account waar nooit interactief op ingelogd is, bijv., tonen dat attribuut/property dus niet.

Evt. log je ook LastLogon als attribuut/property.
LastLogon is 0 als er nooit interactief op ingelogd is op het bijbehorende account, zo lijkt het.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
nu geeft ie datum en tijd weer als er niet is ingelogd staat deze op het jaar 1601.
hij kijkt nu naar een overkoepelende map Users. waar een aantal user mappen inzitten deze zou ik nog graag terug zien in het csv bestand.
 
Inderdaad is de basis 1601, zie:
w32tm /ntte <NT time epoch>
Convert a NT system time, in (10^-7)s intervals from 0h 1-Jan 1601, into a readable format.

Dat je alleen de map Users ziet maar niet de submappen ligt aan je SearchBase. Standaard gaat die niet 'de diepte in'.
Probeer er eens aan toe te voegen:
-SearchScope Subtree

Tijs.
 
hij ziet wel alle users in de mappen hoor. Alleen ik zou in de excel file de OU erbij willen zien waar de user vandaan komt.
 
Ik weet natuurlijk niet hoe je huidige query eruit ziet, maar het zit in het SELECT gedeelte.
Voeg daar aan toe (met een , ervoor):
DistinguishedName
Je hebt dan eigenlijk iets teveel info (namelijk de OU én de CN), maar je kunt er dan wel uithalen in welke OU ze precies zitten.

Evt. ga je op zoek naar een ander SELECT item dat (alleen) de OU weergeeft óf een formattering dat de CN eruit weglaat.

Tijs.
 
Get-ADUser -Filter * -SearchBase "ou=users,ou=IPT,ou=zICL IP HD,dc=icl-ips,dc=com" -ResultPageSize 0 -Properties DistinguishedName,Description,lastLogonTimestamp | Select DistinguishedName,Description,@{n="lastLogonDate";e={[datetime]::FromFileTime($_.lastLogonTimestamp)}} | Export-CSV -NoType last.csv

dit is hem geworden

bedankt voor de info.

gr kevin
 
Tot je dienst.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
ja zal ik doen zit nog even te puzzelen met de tijd en datum appart in een kolom te krijgen .
neem aan dat dit mogelijk is

;)
 
Laatst bewerkt:
het scheiden van de kolom is toch niet zo gemakkelijk, dit is een string. kan iemand dit bevestigen dat dit niet gaat?


dus het bestand wordt nu ge-exporteerd naar een .csv en staat alles achter elkaar met ,, ertussen als je deze dan opent in excel kan je deze scheiden maar de komma staat niet tussen de datum en tijd. weet iemand of dit mogelijk is?
 
het scheiden van de date en time in het script gaat dus niet:confused: weet iemand hoe je dit wel kan doen? ik heb geen idee meer nu draai ik het script en open ik de csv in excel scheiden in kolommen maar dan staat alles door elkaar omdat bij niet ieder account een description ingevuld staat.

bijv.

in kolom A= Naam
in kolom B,C,D= OU
in kolom E=description


nu staat bij sommige de description al in D en de tijd en E etc.
kan dit ook nog aangegeven worden via het script of is dit een onbegonnen zaak.
 
Dit is wat ik nog voor elkaar heb gekregen.

Get-ADUser -Filter * -SearchBase "ou=users,ou=IPT,ou=zICL IP HD,dc=icl-ips,dc=com" -ResultPageSize 0 -Properties DistinguishedName,Description,lastLogonTimestamp | Select
DistinguishedName,Description,@{n="lastLogonDate";e={[datetime]::FromFileTime($_.lastLogonTimestamp)}} | Export-CSV -NoType last.csv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan