Last van bottleneck bij nieuwe videokaart ofniet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niicky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Ik zit te twijfelen of het handig zou zijn om nu een nieuwe videokaart te kopen of nog even te wachten en gelijk een nieuwe moederbord, processor, geheugen en videokaart te kopen.

Mijn systeem bestaat uit

AMD AThlon 64 2X 4600+ : 2.52 GHz.
DDR2-800 : 2GB
PCIe : nVidia 7600 GT xxx

Mijn oog ligt momenteel op de 8800 GT of de 9600 GT. Als ik een van deze videokaarten zou kopen, kan ik er dan nog een tijdje mee vooruit? of is het beter kom nog even te wachten en alles te vernieuwen met zoals met : Quad Core, DDR3 RAM, enz...

Alvast bedankt!

Hoi,

"8800 GT of de 9600 GT"

Prima en snel.......maar niet voor jouw systeem. De snelheids winst is marginaal. Met name je proccesor zal er de "handrem"op houden.

Sorry,......maar wat vandaag nieuw en snel is, is morgen oud en traag:(

Beter om te investeren in een nieuw systeem:)
Althans....naar mijn bescheiden mening.

Grtz.

Met bovenstaand verhaal zeker niet eens. Ik zie duidelijke progressie met de aanschaf van een nieuwe videokaart. Je CPU kan het nog even volhouden en zit op het randje van vervanging (maar dan wel aan de bovenkant ;)) Als je toch een PCIe slot hebt, dan is de keus toch neit moeilijk? Een kaart die je nu koopt kun je meenemen naar je volgende systeem. Dus het is geen weggegooid geld, eerder een investering.

Oke, bedankt. dan staat mij besluit vast.

Ik ga niet meer dan 200 euro aan een videokaart uitgeven dus lijkt mij de 9600 gt de beste keus.

Ik weet genoeg :thumb:

Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan