last van spam versturen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
hoi allemaal,

ik kreeg gister het leuke mailtje van tiscali dat er op mijn ip adres spam verstuurd werd.

Dat zou inderdaad mogelijk zijn en dat wil zeggen dat jou computer waarschijnlijk deel uitmaakt van een botnetwerk! Zo'n netwerk wordt opgezet door hackers die op één of andere manier een trojaans paard op je computer hebben geplaatst! Jouw computer wordt dan vanop afstand gebruikt om spam te versturen en andere illegale praktijken uit te voeren.

Wat je nu zeker niet mag doen is belangrijke gegevens gebruiken op je computer omdat deze virussen deze vaak doorsturen.

Een oplossing is dat je AVG Anti Virus (gratis virusscanner) downloadt en installeert en zo het virus onschadelijk maakt! Hier vind je een artikel met meer informatie over AVG Anti Virus!

Mvg,
Duckness

Om je pc echt goed schoon te maken is het aan te bevelen om hitman pro te downloaden en te laten lopen..
Hitmanpro kun je hier downloaden:
http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/content/view/3/9/lang,nl/
Eventueel kun je daarna windows defender (gratis) naast je antivirusoplossing laten draaien
Je kunt dat hier downloaden (Validatie-dus legale versie- is vereist.)
http://www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/spyware/software/default.mspx
Zorg er ook voor dat alle updates van windows steeds geinstalleerd worden.
Op deze manier houdt je de pc ook schoon.
Groeten Leo

Hierop helpmij is men niet een voorstander van hitmanpro, om dat deze alles aanpast, maar er wordt geen backup aan gemaakt, als wat wat verwijderd. dat het later niet meer terug kan zetten,
Je kan die progr. afzonderlijk downloaden en dan pas draaien.

Laatst bewerkt:
ow, op de een of andere rare manier is de rest van mijn bericht niet erin gezet,
maargoed, alsnog dan!

d.m.v. een goed opgezette firewall blokkade op mijn router weet ik nu welke pc het is, het is de laptop en elke keer als er 1 pc bij ons probeerd op de mailpoort iets te versturen krijg ik een bericht gestuurd en zo heb ik dus het interne ip opgestpoord.
hitman pro is al gedraaid.

ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om de bot infectie eraf te halen. maar dit schijnt niet zo gemakkelijk te zijn?

Aanmaken van een log met HiJackThis en dit log plaatsen op een forum voor analyse : bvb. HiJackThis.nl of Nucia/ASO.nl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan