last van spookbellers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
674
hallo

wij hebben veel last van spookbellers
wat kunnen wij er aan doen
DIT GEBEURD NIET OVERDAG MAAR S'ACHTS
en verder hebben ze een geheim n.r van mijn mobiel* wat kunnen wij er aan doen
dit vinden wij zelf geen oplossing
de stekker er uit trekken of het nummer bijvoorbeeld van 22:00 tot 7:00 blokeren is ook geen optie

* mobiel is met android als daar verder ook een app is om het mee te achterhalen is dat ook handig
verder gaat het over een huistelefoon van het merk arizona 920
 
ja maar nu is er nog een punt 2 aan het licht gekomen
van de huistelefoon is op het netwerk van KPN
maar mijn mobiel zit bij Rabomobiel maar daarop heb ik het ook
 
Wat betreft je android toestel, kan je hier misschien wel wat aan hebben.
 
Nummers kun je alleen blokkeren als je het nummer weet van degene die belt.
Als je dat niet weet heb je de volgende opties

- wachten tot het spookbellen over is
- ander nummer nemen en bewust omgaan met het delen van je nummer met anderen
- je provider(s) bellen, probleem voorleggen en vragen wat zij kunnen doen

Andere opties zijn er niet.

Tardis
 
umm wij hebben namelijk geen nummer doorgeven wij staan wel in het telefoon boek verder weet ik het nummer niet van de spookbellers alleen als dit staat er
*101*
 
Heb je soms bellen via internet, en in je modem/router al de mogelijkheid een of meer analoge telefoons aan te sluiten?

Dat spookbel nummer komt me bekend voor, daar hebben wij bij vlagen ook last van gehad.
Ik had zelf al gevonden dat waar wij hier 112 gebruiken, in sommige oostbloklanden nummer 101 in gebruik is (geweest) voor noodoproepen.
Dat blijkt niet echt te blokkeren. Ik heb telefoon via xs4all en zij zeiden me de router zo in te stellen dat alleen naar het eigen nummer gebeld mag worden als het een inkomend gesprek is. Dat hielp voor 95% van de gevallen.
Ze konden er niet echt wat aan doen want in de log van de telefoongesprekken via de provider kwamen deze nummers/oproepen niet voor (?).
Wel in het log van de router zelf en dat heb ik ze ook gemaild.
Het advies was om ook eens naar de belasting van de analoge telefoon-aansluiting(en) op de router zelf te kijken.
Daar stonden er bij mij 4 parallel op en hoewel dat met de oude huiscentrale wel ging trok het nieuwe modem dat niet.
Een toestel minder (bel nu veel meer mobiel en via een dect-set) en het probleem lijkt te zijn verdwenen. In ieder geval vrijwel geen last meer.
 
ok maar wij hebben er weer last van zo heb ik op ineternet gelezen dat kpn er pas wat aan doet zo dra je 10× van die nummers bewijs heb
en verder komen de nummers uit nederland
maar ik heb nog een paar vragen er bij ondertussen ook hierover
1.nu gaan ze kpn na doen kan ik hiermee doen
2.ze doen de politie na moet ik hiervoor een klacht in dienen bij de politie

dit doen ze nu de heletijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan