lastig gevallen door 06!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbwebmaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Mensen ik ben een jongen van 16 jr en ik heb een dringende vraag, ik wordt al een tijdje lastig gevallen door een ouwe man die mijn 06 in handen heeft gekregen. Hij zet dit nummer op sexsites en dan wordt ik door allemaal vieze mannetjes gebeld. Ik ben nu erg bang dat ze mijn adres weten te vinden want dan kom ik er echt nooit meer van af ben ik bang. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een adres te achterhalen als je het 06nr van die persoon weet en zijn email adres? (verder staat mijn adres niet op mijn account vermeld). Ik heb mijn email account al verwijderd en een nieuwe aangemaakt dus daar ben ik al vanaf en ik heb ook zijn nr geblokkeerd dus ik heb er nu niet veel last van maar zodra hij mijn adres heeft begint het gezeik. Dus is het mogelijk om via een 06nr een adres te achterhalen (als gewone burger, dus niet met allemaal FBI apperatuur ofzo)? Help mij aub, ik wordt er helemaal gek van, naast dit probleem heb ik ook nog eens examens over een paar weken dus deze freak moet ophouden.
Gr pbwebmaster

Laatst bewerkt:
Nee, het achterhalen van adresgegevens via een 06-nummer is niet mogelijk of er moet toevallig iemand bij je provider werken. Het nummer staat nergens in een telefoonboek of op internet? Ook als je bijvoorbeeld een eigen domein hebt www.naam.nl en je hebt dat nummer opgegeven kunnen ze je adres zien.

Ik zou sowieso aangifte doen bij de politie wegens stalking en vervalsen van identiteit op het internet. Heb je zijn GSM, of liever nog vast nummer? Bewaar alle gegevens (print mailtjes + headers uit, daar kunnen ze hem mee opsporen!).

Zulke mensen zijn het vuil van de aarde.

Ja ik heb zijn 06 nr en ik heb veel smsjes en emails en voicemail berichten. Dus ik kan het beste gewoon aangifte doen? en mijn provider kan die niet wat doen?

Voor zover ik weet en begrepen heb, zal je provider pas informatie verstrekken als daarom gevraagd word door de politie. Dit zullen ze in de meeste gevallen niet particulier doen, maar je kan ze altijd even bellen om het te vragen.

Een aangifte is in dit geval helemaal geen slecht idee!

Ja ik heb zijn 06 nr en ik heb veel smsjes en emails en voicemail berichten. Dus ik kan het beste gewoon aangifte doen? en mijn provider kan die niet wat doen?

Ik zou inderdaad, zoals Lita112 al zei, aangifte doen. Maak ook even een overzicht van tijdstippen wanneer je lastig gevallen bent. Bewaar sowieso alles wat je gekregen hebt.

Mailtjes print je uit (inclusief headers, daar staat het IP adres van die persoon in).

Wat je zeker kunt doen is een abuse (misbruik) mail sturen naar zijn provider. Stuur hierbij alle mailtjes van die persoon mee in bijlage + een kopie van je aangifte bij de politie. Dan zullen ze hem normaliter een fikse berisping geven en als hij door blijft gaan wellicht zelfs afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan