• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lastige ALS en EN formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
te zwaar
Code:
=ALS(OF(EN(B3>0;C3>$D$24);EN(C3>0;B3>$D$23));$C$18;"")

lage pro
Code:
=ALS(OF(EN(B3<=0;C3>$D$24);EN(C3>=0;B3<-$D$23));$C$19;"")

te licht
Code:
=ALS(OF(EN(B3<0;C3<-$D$24);EN(C3<0;B3<-$D$23));$C$20;"")

goede pro
Code:
=ALS(OF(EN(B3>0;C3<=-$D$24);EN(C3<0;C3>=$D$23));$C$21;"")

In cel D23: 7,5%
In cel D24: 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Roncancio
VBA code of een formule dient tussen de codetags geplaatst te worden. Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit te lezen a.u.b.
 
Beste Ron,

Dat is hem!! Super bedankt voor je tomeloze inzet!

Het bijgevoegde bestand is zeker iets teveel van het goede gevraagd he?
 

Bijlagen

  • parabool.xls
    18,5 KB · Weergaven: 17
Beste Ron,

Dat is hem!! Super bedankt voor je tomeloze inzet!

Het bijgevoegde bestand is zeker iets teveel van het goede gevraagd he?

..Ik durf het bijna niet te vragen, maar .... :p:p:p

In bijgevoegd bestand zit een grafiek die overeenkomt met je bestand en opgebouwd is met je vorige gegevens.
Mocht je het bestand niet kunnen openen dan kun je het ook doen door de gegevens te selecteren en te kiezen voor een spreidingsdiagram.
- GRAFIEK - SPREIDING - (bovenste diagram).

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Beste Ron,

Zoals je weet kan ik hem nu niet bekijken.. Ik zal er vanavond naar kijken..Maar het gaat me niet zo zeer om de grafiek anzich (heb immers al een zo'n spreidings grafiek, zie bijlage), maar juist om de bepaling van de waarde buiten de "parabol". Nu hebben we (ik) een een relatief statisch bepaling van de kwadranten gemaakt (de rechthoek), terwijl de bepaling beter zal zijn op de manier zal ik het voorbeeld (parabol) laat zien. Dus nog steeds de 4 soorten productiviteit (te zwaar/te licht/lage productiviteit/goed productiviteit) maar dan met de waarden die buiten de rondingen van de parabolen vallen..
 

Bijlagen

  • grafiek.xls
    39,5 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Beste Ron,

Ondanks dat de je mijn vraag perfect opgelost hebt. Is het mogelijk (zonder veel extra meer werk) het bijgevoegde voor elkaar te krijgen?

Het grote verschil zit hem eigenlijk in de dingen die onder matig vallen. Aangezien dit nu opgesplitst "moet" worden..

Zo niet dan niet, is het meerwerk niet waard..
 

Bijlagen

  • kwadrant.xls
    13,5 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Oeps verkeerde reactie op verkeerde vraag..

Sorry!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan