• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lastige kopieer kwestie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenK

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Beste allemaal,

Wij hebben een klachten systeem waarbij iets berekend moet worden, doet er niet toe wat. In het overzicht moet een klacht die binnen 3 maanden door dezelfde firma is doorgegeven zwaarder mee tellen dan een "normale" klacht (of 1 die langer dan 3 maanden geleden aangemaakt is). Dan moet het verschil in tijd tussen de nieuwe klacht en alle oude klachten van dezelfde firma binnen 3 maanden berekend worden.

Ik heb een excel sheet bijgevoegd. Op de plekken tussen de [...] moet een formule. De data kan gewoon onder elkaar worden weergegeven.

Ik hoop dat alles duidelijk is?

Jeroen

Bijlagen

en wat is je vraag nu?

Ik zoek een formule waarmee je "als gelijk aan, dan kopiëren" kan uitvoeren.

Dus de nieuwe klacht is van Harry. De formule moet nu dus als uitkomst geven:

Als Harry = Harry (alle eerdere Harry's) dan kopieer de bijbehorende data van de eerdere Harry's.

Duidelijker?

duidelijker en ook al vriendelijker......:confused:

filters

Ok :). Wordt mijn taalgebruik gezien als onvriendelijk?

dat heb ik toch wel eens erger gezien ;) :D

zie bijlage.

Dit lijkt me wel wat voor filters (deze is gemaakt met autofilter)

copieren van data kan ook met uitgebreide filter.

heb je hier vragen over laat het gewoon weten.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Haha dat dacht ik ook!

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik heb even geprobeerd met de filters maar het is nog te veel werk eerlijk gezegd.Het probleem is dat het klachten registratie systeem erg uitgebreid is en we alleen wat formules willen toepassen in het begin. De uitkomst bij deze formule is namelijk slechts het begin van een hele statistische analyse. Het is dus echt handig om zo min mogelijk werk te verrichten, oftewel automatisch.

Mocht dit nou echt niet mogelijk zijn, ga ik sowieso gebruik maken van de filters!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

rij zoeken (matrix-formule)

nieuwe poging, (zie bijlage)

Let op: dit is wel een matrixformule (afsluiten met cntr shift enter).

is dit wat je bedoeld?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

In 1 woord, GEWELDIG. Wij zijn echt helemaal happy op dit moment. Ik moet nog even kijken hoe je het precies gedaan hebt... :shocked:

Geniaal. :thumb:

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste JeroenK ;)

Indien het antwoord op je vraag voldoet, vergeet dan de vraag niet op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan