• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lastige Mind-Bender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roboman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Beste Helpers.

Ik heb weer een "mind bender" uitgevonden die mij al een hele tijd heeft wakker gehouden.
Het begon als een eenvoudig probleempje.
Ik heb een tabel met studenten die bij een firma horen, en een bepaalde cursus gevolgd hebben waarbij deze A) Firma's en B) Cursussen in een dropdown gekozen moeten worden.
Dus b.v ik heb een dropdown cell (validated cell type "List"die naar een range verwijst) waarin ik de Firma kiezen kan in B1, en een dropdown waarin ik de cursus kies in C1, Status uit cel D1 waarbij de data is opgeslagen in een "Name" range A4:Q360.

De formule COUNTIFS(Data, A1) werkt als een speer en laat het aantal x dat de firma naam voorkomt zien. Het zelfde werkt natuurlijk ook als ik COUNTIFS(Data, A2) het aantal cursussen, of geslaagden laat ophalen.

Nu is het probleem dat ik die wil combineren. Dus hoeveel heb ik er van Cursus A en Firma B EN geslaagd of niet?
Een eenvoudige COUNTIFS(Data, A1, Data A2, Data, A3) werkt natuurlijk niet, zoals vele combi's die ik al geprobeerd heb in combinatie met AND / OR functies.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Ik heb hier een voorbeeldje bijgesloten.

Zou iemand hier een oplossing voor weten?

Zoals U zelf al aangeeft "Alles is moeilijk totdat het makkelijk wordt". Ik ging in de fout omdat ik die constructie A:A voor de kolom definitie niet kende. Uw oplossing werkt als.. perfect dus..

weer wat geleerd en weer dank verschuldigd.

Met Vriendelijke groet,

Roboman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan