lastige opdracht in het begin van het boek -java de basis-

Status
Niet open voor verdere reacties.

javaan

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
8
hallo mensen,

Ik ben nieuwe hier en bezig met java leren.
Nou heb ik het boek java de basis en natuurlijk internet dat in combinatie met een beetje nadenken moet te doen zijn.
Nu ben ik braaf het boek java de basis aan het doorwerken. In hfst 3 hebben ze het over WHILE. Nou allemaal prima maar daarna volgt er een opdracht!

"Maak een programma dat horizontale lijnen op de onderste helft van een venster plaatst.
De afstand tussen de lijnen is variabel en door de gebruiker in te stellen via een tekstvlak aan de bovenkant van het venster"

Sorry maar dat trek ik nog niet helemaal:) Iemand enig idee waar ik moet beginnen?
Ik denk iet met north en south ofzo?

Wie wil mij even helpen met een beginnetje?

dank jullie wel alvast!

Javaan....
 
Ik ken het principe van een while lus maar niet veel meer.
Het is meer hoe moet ik beginnen?

Er klopt iemand op jouw deur en zegt:
"maak een java programma voor mij dat dit en dat kan"

Dan ga jij op een gegeven moment beginnen...

Wat doe je dan?
 
iemand die me kan helpen? Of weet iemand misschien fora die echt op programmeren voor beginners zijn gericht?
 
is er dan werkelijk niemand die een goed forum weet voor me. Iets waar ik terecht kan met java vragen??? Ik zit echt te wachten en kom er gewoon niet uit...
 
Je zult toch op zijn minst de code moeten tonen die je dan hebt met eventueel wat je in gedachten hebt als oplossing. Dan kunnen je we sturen. Zoiets als, ik hang vast en weet niet wat te doen is moeilijk voor ons om mee te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan