• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lastige opgave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Per abuis is er een 3 komen te staan in onderstaande coderegel.
Code:
Range("a3").Resize(n - [COLOR=#ff0000][SIZE=4]3[/SIZE][/COLOR], 5) = arr

Maak daar even een 2 van.
Veel plezier ermee.

Oh jeetje, waar moet ik dat veranderen? Ben er echt niet een ster in hoor.

Wat voor gevolgen heeft die 3 ipv een 2 dan?

Het gevolg is dat als er één datum van 90 dagen moet staan dat die net vervalt.

Druk Alt+F11.
Aan de linkerzijde staan de namen van je bladen in de projectverkenner.
Dubbelklik op Blad9 (Klaarzetten).
Vierde coderegel van onderen aanpassen.
VBE met Alt+Q sluiten en je werkboek opslaan.

Succes.

Dit is de gehele code die wat sneller is door 'Set dt = range("N1")'.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sv, arr, i As Long, j As Long, kk As Long, n As Long, nn As Long, dt
If Target.Address = "$N$1" And Target.Count = 1 Then
Application.EnableEvents = False
Range("A3:E29").ClearContents
sv = Sheets("monster overzicht").Cells(1).CurrentRegion
arr = sv
n = 1
nn = 1
dt = Range("N1")
For kk = 8 To 11
  For i = 4 To UBound(sv)
    If sv(i, kk) = dt Then
             arr(n, nn) = sv(i, 1)
             arr(n, nn + 1) = sv(i, 4)
             arr(n, nn + 2) = sv(i, 5)
             arr(n, nn + 3) = CDate(sv(i, kk))
             arr(n, nn + 4) = sv(3, kk)
         n = n + 1
         nn = 1
    End If
  Next i
    For j = 1 To 5
      arr(n, j) = ""
    Next j
  n = n + 1
Next kk
Range("a3").Resize(n - 2, 5) = arr
Application.EnableEvents = True
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Ben vandaag begonmnen met het testen van de sheet. alles werkt naar behoren, alleen bij "klaarzetten" en dan onder D1 ( AFVULDATUM) ) daar gaat het nog niet helemaal goed. Onder D1 komt nu de ingevoerde datum op N1 te staan

In Kolom D1 "klaarzetten" moet de juiste afvuldatum bijkomen zoals die in "monsteroverzicht" en dan KOLOM F staat vermeld.

als dat is opgelost dan werkt hij perfect!

Bekijk bijlage klaarzetten2.xlsb

zou iemand dat kunenn aanpassen?

Laatst bewerkt:
Met advancedfilter kan het in 1 regel code, als

- je alle samengevoegde cellen in alle werkbladen verwijdert
- je de kolomnamen in werkblad 'monsteroverzicht' exact gelijk maakt aan de kolomnamen van het werkblad 'klaarzetten'
- als je in N1 van werkblad 'klaarzetten' "Afvuldatum" zet, en in N2 de datum waarover het moet gaan.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Address = "$N$2" Then If Target <> "" Then Sheets("monster overzicht").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, Range("N1:N2"), Cells(1).Resize(, 4)
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
HSV heb je ook nog een oplossing voor het probleem met de juiste afvul datum? Nu komt bij blad “klaarzetten” in kolom “afvuldatum” de datum te staan die je invult om klaar te zetten

Uiteraard, maar ik ben hier niet alleen, en dan is het wel zo fatsoenlijk om op iemands bijdrage te reageren of je dit wel of niet wilt.
Daar komt bij dat ik waarschijnlijk griep krijg, dus echt veel zinnigs zal niet van mijn hand komen de komende week (maar misschien valt het allemaal wat mee).

Bijlagen

Oh jeetje griep, beterschap dan uiteraard. Ik heb naar de vorige gekeken. Maar dan moet ik best wel veel aanpassen. Hopelijk kan het blijven zoals het nu is. Ik ga die andere ook proberen, en dan wacht ik wel af of jii ergens mee komt als je weer beter bent ;-)

Het antwoord staat in de bijlage van mijn vorig schrijven Rose.

Dus toch voor mekaar gekregen!! Wou dat ik op dat niveau kon opereren. Top man

aller Alle laatste vraag.

"monsteroverzicht" Kolom K daar staat af en toe het woord NIET. het zou ideaal zijn als op het blad "klaarzetten" Of ook dat woord NIET getoond word. Of dat dat het resultaat niet word getoond.

Ik begrijp niet dat de multinational waarvoor jij werkt niet in staat is iemand met verstand van Excel aan te trekken om dit voor elkaar te maken.
Evenmin begrijp ik dat jou zonder enige kennis van Excel gevraagd wordt met Excel te werken. Is er geen opleidingsbudget ?

Ik dacht dat het forum helpmij.nl heet. Ik kom hier voor hulp. En ben aardig op weg geholpen. Als het verboden is om hulp te vragen dan hoor ik het graag.

Welk resultaat wil je zien?
Je verkrijgt op die manier alle cellen met NIET ongeacht de datum in N1.

Nou bepaalde datums uit kolom k staat het woord NIET, dat betekent dat we deze monsters niet hoeven klaar te zetten. Als ik een datum invul waarbij ook 90 dagen monsters geselecteerd worden dan geeft hij op “klaarzetten” ook deze monsters in de lijst. Eigenlijk moet het zo zijn dat waar NIET staat dat deze ook niet op het blad komt.

Even voor de goede orde, dat is niet mogelijk wat je schrijft.
Het geeft alleen de rijen van kolom K weer van een datum die gelijk is aan cel N1.

Laatst bewerkt:
Lijkt mijn schrijven op een teleurstelling of op tevredenheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan