Goedendag beste forumleden,
Ik heb de volgende query opgesteld, maar hij werkt nog niet helemaal naar behoren.
SELECT tblPersonen.Active, tblPersonen.Aanname, tblPersonen.Naam, Count(tblPersonen.RecordID) AS AantalVanRecordID
FROM tblPersonen LEFT JOIN tblRecords ON tblPersonen.Naam = tblRecords.Aanname
WHERE (((Year([Datum])) Is Null Or (Year([Datum]))=Year(Now())))
GROUP BY tblPersonen.Active, tblPersonen.Aanname, tblPersonen.Naam
HAVING (((tblPersonen.Active)=-1) AND ((tblPersonen.Aanname)=-1))
ORDER BY Count(tblRecords.RecordID) DESC;
Hij doet het in principe goed, maar wat ik wil bereiken is dat wanneer ik vooruit in de tijd ga (zet m'n pc instellingen, Windows op 2010) dan wil ik zien dat alle Personen weer op 0 records uit komen. Dus:
[Van het huidige jaar]
Medewerker A
Medewerker B
Medewerker C
Medewerker D
etc.
Maar dat werkt nog niet... Ook heb ik geprobeerd:
SELECT tblPersonen.Active, tblPersonen.Aanname, tblPersonen.Naam, Count(tblRecords.RecordID) AS AantalVanRecordID
WHERE (((Year([Datum])) Is Null Or Year([Datum])<=Year(Now())))
Maar dan laat telt Access alle records van alle jaren op. Wat ik dus wil bereiken is weergeven van het huidige jaar: welke personen hebben 0 records en welke hebben >0 records. Vrij simpel eigenlijk, maar lastig uit te drukken in een query??
Ik ben erg benieuwd hoe ik het kan oplossen, omdat ik nog een query wil samenstellen met eigenlijk hetzelfde erin
Bij voorbaat dank voor jullie meedenken hierin :thumb:
Ik heb de volgende query opgesteld, maar hij werkt nog niet helemaal naar behoren.
SELECT tblPersonen.Active, tblPersonen.Aanname, tblPersonen.Naam, Count(tblPersonen.RecordID) AS AantalVanRecordID
WHERE (((Year([Datum])) Is Null Or (Year([Datum]))=Year(Now())))
Hij doet het in principe goed, maar wat ik wil bereiken is dat wanneer ik vooruit in de tijd ga (zet m'n pc instellingen, Windows op 2010) dan wil ik zien dat alle Personen weer op 0 records uit komen. Dus:
[Van het huidige jaar]
Medewerker A
0Medewerker B
0Medewerker C
0Medewerker D
2etc.
Maar dat werkt nog niet... Ook heb ik geprobeerd:
SELECT tblPersonen.Active, tblPersonen.Aanname, tblPersonen.Naam, Count(tblRecords.RecordID) AS AantalVanRecordID
WHERE (((Year([Datum])) Is Null Or Year([Datum])<=Year(Now())))
Maar dan laat telt Access alle records van alle jaren op. Wat ik dus wil bereiken is weergeven van het huidige jaar: welke personen hebben 0 records en welke hebben >0 records. Vrij simpel eigenlijk, maar lastig uit te drukken in een query??
Ik ben erg benieuwd hoe ik het kan oplossen, omdat ik nog een query wil samenstellen met eigenlijk hetzelfde erin

Bij voorbaat dank voor jullie meedenken hierin :thumb: