lastige vraag....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cleo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cleo

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Hoi!

Ik ben nieuw hier. Ik ben bezig om een databasebestand te maken maar ik wil iets waarvan ik weet dat het kan maar ik weet niet hoe...

Ik heb een cursistendatabasebestand gemaakt en die mensen werken in een bedrijf. Als ik nu het bedrijf selecteer uit het invoerveld wil ik dat in de andere velden het adres van het bedrijf automatisch komt te staan. Bij mijn vorige werkgever gebeurde dit ook 'vanzelf' maar ik weet niet hoe ik dit in kan stellen.

Kan iemand hier mij helpen?

Moeten er nog andere velden,dan alleen het adres, bijkomen??

De velden staan al gekoppeld. Het gaat om de bedrijfsnaam, die selecteer ik dan uit het invoerveld. En aan die gegevens moeten het IDbedrijfsnaam, postadres, PC+plaatspostadres, Bezoekadres, PC+plaatsbezoekadres en de website gekoppeld worden.

Plaats in bijlage eens wat je al hebt. Zo lastig is dit nu ook weer niet hoor.

Okay, ehm... Gewoon het complete bestand? Ik denk niet dat ze daar heel erg blij mee zijn op mijn werk. Maar ik kan wel een kopie maken en de gegevens eruit halen. Maar dat kan pas dinsdag want dan werk ik pas weer.

Geen probleem. kunnen we de structuur even bekijken. Of is het dit wat je bedoelt. zie bijlage.

Bijlagen

Ja! Maar dan met meer velden.
Hoe heb je dat nou gedaan?

[edit]
O je hebt een apart zoekvenster zie ik...
Dat zoekvenster zou dan dus eigenlijk Naam: moeten zijn van die werknemer (of in ons geval het bedrijf).

Geplaatst door Cleo
Ja! Maar dan met meer velden.
Hoe heb je dat nou gedaan?

[edit]
O je hebt een apart zoekvenster zie ik...
Dat zoekvenster zou dan dus eigenlijk Naam: moeten zijn van die werknemer (of in ons geval het bedrijf).

Die velden moet je natuurlijk in je tabel zetten.

Wat betreft het zoekvenster, kijk maar even in de eigenschappen en de VBA code van het formulier. Daar kan je al veel uit afleiden.

Maar ik zal wel een vvorbeeldje maken. Maar dan moet je nog steeds de structuur en de programatie bekijken.

Eventjes een voorbeeldje gemaakt. zie bijlage.

Okay, zo'n tabel heb ik al gemaakt.

Maar hier snap ik dus even geen bal van:
Wat betreft het zoekvenster, kijk maar even in de eigenschappen en de VBA code van het formulier. Daar kan je al veel uit afleiden.

Maar ik zal even kijken!

Ga je het even makkelijker maken.

Zet de velden van je tabel in een formulier. In di formulier klik je, in de werkset, op "Keuzelijst met invoervak". Plaats dit in je formulier. Je krijgt nu een wizzard te zien. Kies daar de onderste optie. Klik volgende. Klik nu "Bedrijfsnaam" aan en klik op het pijltje naar rechts. Bedrijfsnaam komt nu ook in het rechter vak. Klik 2 X volgende.Dan voltooien. Nu is uw zoekvak gemaakt.

Okay dat heb ik gedaan, nu staat er 'niet afhankelijk' in het veld. Eigenlijk had ik dit al, maar ik heb het gewist en heb het nog een keer zo gedaan zoals jij het zegt... :rolleyes:

Maar ehm... Ik kan nog steeds niet kiezen want er staat niks in die lijst. In die lijst moeten dan gegevens komen uit de tabel 'bedrijfsgegevens'. Het formulier zit alleen gekoppeld aan de tabel 'cursist'.

Verdorie, nu kan ik je zipbestanden niet openen op mn werk! :8-0:

Zet ze anders even op diskette. ubzipt via uw PC.
Maar aan je vorig bericht lezen, ga je anders moeten te werk gaan vermoed ik. Kan je geen copie maken wat je al hebt.,en in bijlage plaatsen.
Zo kan ik toch al iets meer zien.

Okay, dat heb ik dan ook weer eens gedaan. Ik heb mijn bestanden gecopieerd en er een zipje van gemaakt:

Bijlagen

Ik heb het even bekeken en, oei, hier is nog veel werk aan de winkel om dit op een degelijke manier op te lossen.

Ik heb het een keer goed bekeken en ik ben er al met de groffe borstel door gegaan. Je tabellen structuur, sorry, maar dit kan niet. 1 tabel met de firmagegevens. 1 tabel met de cursist gevens. In je cursisttabel zet je gevens in van de firmagegevens. Als je daarvan een query maakt?? Dit kan niet werken. Trouwens je hebt geen RELATIE tussen je tabellen. Bekijk maar even. En voor je andere tabellen Relateer deze aan IDcursust, en maak in het formulier een subformulier aan, die gekoppelt is aan IDcursust.

Bijlagen

Hm... Ik heb nog niet gekeken want ben nu op mijn andere werk. Maar ik vond het nog best goed van mezelf.

En relaties stonden er idd niet in. Die heb ik verwijderd toen ik dingen aan ging passen...

Welke officeversie gebruik je vanzwam?
Ik kan ze hier niet openen... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan