LastLogin registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

asppinokkio

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Beste forummers,

Hoe kan ik het beste de laatste keer inloggen registreren van een gebruiker zodat ik deze waarde de volgende keer dat er ingelogd wordt weer kan tonen?

Ik zou achter de Logout button een ASP script kunnen zetten die het veld LastLogin wijzigt bij het uitloggen. Maar indien de gebruiker niet via de Logout button uitlogt maar door middel van het afsluiten van de browser dan wordt er niets geregistreerd.

Is hier een oplossing voor?

Gr. Ramon.

Als ik het goed begrijp, zou je de informatie ook al op kunnen slaan als iemand in gaat loggen. Dus niet aan het einde, maar direct aan het begin. Eventueel kun je bij het afsluiten nog gebruik maken van een scriptje dat bij focusverlies onmiddellijk de gegevens opslaat. Of je maakt gebruik van global.asa

Thanks, het is gelutk. Inderdaad gewoon bij het begin de oude logindatum en tijd in een sessionvariabele opslaan en vervolgens bij het inloggen de datum en tijd in de database wijzigen. Tsja, het kan soms toch heel simpel zijn.

Ramon.

Als ik het goed begrijp, zou je de informatie ook al op kunnen slaan als iemand in gaat loggen. Dus niet aan het einde, maar direct aan het begin. Eventueel kun je bij het afsluiten nog gebruik maken van een scriptje dat bij focusverlies onmiddellijk de gegevens opslaat. Of je maakt gebruik van global.asa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan