LastNews

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
LastNews<-nieuwe versie uit!

Hallo allemaal,

Ik heb een programmaatje gemaakt met VB.
'T is mijn eerste programmaatje dus stel je er maar niet zoveel van voor...:o

Met LastNews bekijk je het laatste nieuws in dit kleine programmaatje. Hoef je niet eerst op internet naar bv. Nu.nl te gaan.

Site
Rechtstreekse download
VirusTotal Rapport

Code:
[SIZE="5"]ChangeLog:[/SIZE]
[INDENT][B][SIZE="3"]1.1:[/SIZE][/B][/INDENT]
[INDENT]
Weer toegevoegd,
Links doen het.
Over pagina toegevoegd[/INDENT]
[INDENT]1.1.2.0:
[/INDENT][INDENT]Waarschuwing voor XP toegevoegd.
Verbeterde Layout
Verbeterde update mogelijkheid
[/INDENT]

1.1:
Alleen .exe bestand (werkte bij mij)
1.1 + Installatie
.exe bestand VirusTotal rapport
1.1 + Installatie VirusTotal rapport

1.1.2.0
Alleen .exe deze keer
Maar wel virustotal!

*Nieuwe versie zie onderaan

Laatst bewerkt:
Leuk en handig programma! Ook de versie-informatie voor de update liefhebbers is handig. Als je snel even je nieuws wilt bekijken is het écht heel handig:thumb:

Je bug:
Code:
Process.Start(SelectedLink.ToString)
Waarbij 'SelectedLink' natuurlijk je nieuws item is. '.ToString' kun je misschien wel weglaten.

Groeten,
Mitchell van Bijleveld - Mitchosoft
http://www.mitcho-soft.weebly.com/

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben nog iet zo handig met VB, want wat moet ik nu invullen voor SelectedLink?
Ik heb even iets geprobeerd om dan IExplore in te vullen, maar dan opent hij gewoon IE met zijn startpagina:( (en dan ook nog eens om de haverklap...)
Weet jij hoe ik dit verbeter?

Hallo,

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben nog iet zo handig met VB, want wat moet ik nu invullen voor SelectedLink?
Ik heb even iets geprobeerd om dan IExplore in te vullen, maar dan opent hij gewoon IE met zijn startpagina:( (en dan ook nog eens om de haverklap...)
Weet jij hoe ik dit verbeter?

De "SelectedLink" is een String met daarin de link die jij wil openen, bijv. "http://www.google.nl". Google.nl zal dan in de standaard browser geopend wordt, mits de standaard browser is ingesteld.

Oftewel: vervang "SelectedLink" met de link uit jouw nieuwsbericht.

Bedankt!
Ik heb het nu enigszins verholpen,
Ik heb de code veranderd in:
Code:
Process.Start(WebBrowser1.Url.ToString)
Maar nu:
Als het programmaatje start opent hij de startpagina van mijn Vb webbrowser direct in de Default browser.
En als ik 1 keer klik op een link, opent hij hem netjes in de Default browser, maar dan elke seconde (ik had al snel zo'n 9 tabbladen...)
Hoe verhelp ik dit dan weer?

Ik ken je programma niet, maar waarom heb je die webbrowser nog nodig? Ik zou die er uit slopen en de standaard browser van de gebruiker gebruiken (wat je dus nu ook wil).

Als je mijn programmaatje eens wil bekijken, zie het eerste bericht.

Mijn programmaatje is om snel het laatste nieuws te weergeven, hij laat alleen de koppen zien, het is de bedoeling dat als je dan op een link drukt (die link die dan verwijst naar bv. Nu.nl) hij die in de default browser opent, zodat je het hele bericht kunt lezen.

[edit]
Ik ben er uit:
*klik*
[/edit]

Laatst bewerkt:
Lijkt me leuk om te testen, is er een mogelijkheid dat het programma'tje een .exe standalone word? Dus zonder installatie? :thumb:

Hallo!

Ik werk aan een 1.1 versie...
(die hoop ik verder deze week online te zetten)
Ik zal kijken of ik dan voor een .exe kan zorgen!:thumb:
[edit] 1.1 is uit!
Zie eerste bericht! [/edit]

Laatst bewerkt:
(Versie 1.1.2.0 is er)

Laatst bewerkt:
1 puntje: Het hele progje is in het Nederlands, behalve als ik druk op controleer op updates, dan komt er "You have the current version"...

Verder mooi!!:thumb:

Ja klopt, had ik ook gezien.
Ik had het al gepland voor de volgende update! :thumb:

Hallo!

De Update: Versie 1.1.5.0:

Met setup
Alleen .exe

Nieuw About boxje (deze is mooier en sneller.)
Verbeterde Updater.
Kleine bugjes.

Wie wil er iets over melden?

Misschien nog leuk om er een soort voorproefje van het nieuws te doen als je je muis erop houdt. Dus dat je dan een klein stukje van het nieuws al te zien krijgt...

En misschien is het ook wel mogelijk om in plaats van het stilstaande plaatje van het weer, er een bewegend plaatje in te doen, zoals op de site van buienradar...

Verder goed!!:thumb::thumb:

Bedankt voor de tip:thumb:

Het nieuws heb ik als een rss-feed gemaakt in PHP (niet m'n sterkste punt) dus moet ik even dan naar kijken...
Die afbeelding is gewoon een plaatje dus kan ik wel even een goede voor opzoeken.

(LastNews werkt als een soort webbrowser, dus als ik dit erin zou zetten is er ook geen update nodig:cool:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan