• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laten optellen door 1 druk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyStrikeNL

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2018
Goedemiddag,

Ik probeer een sheet te maken met knoppen erin. De bedoeling is dat als er op de knop word gedrukt dat er bij een bepaalde waarde telkens 1 bijkomt. Macro gemaakt, en knop gemaakt. Dit gaat allemaal goed. Alleen als ik nu druk blijft hij telkens maar 1 neerzetten in die cel. Iemand tips?

Vast wel, maar niet zonder je document.

zoiets?

Code:
Cells(1, 1) = Cells(1, 1) + 1

Op basis van voorbeeld:

Code:
Sub HBT()
Cells(2, 2) = Cells(2, 2) + 1
End Sub

MDMDKFCEDPH

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat hem is inderdaad! Super bedankt alvast!
Ik ga nog even verder klooien, als ik verder geen vragen meer heb zal ik het topic op opgelost zetten!

Lesson learned:
Plaats altijd voor voorbeeld document ;)

En nog veel meer lessen geleerd! Met de code Cells (2, 2) geef je een cel aan. Voorbeeld document plaatsen. etc.

Als er nou ook nog iemand mij kan vertellen hoe ik een knop een kleur kan geven. Ben ik helemaal blij! Want als ik de knop selecteer en naar opmaak ga kan ik niks aangeven

Gebruik een ActiveX knop ipv formulierbesturingselement. Als je hier op klikt kan je bij eigenschappen de kleur instellen.

Waarvoor ga je dit gebruiken ? (ook wij willen natuurlijk wat leren ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan