Latop geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yor

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Berichten
26
Ik ben van plan om een laptop te kopen voor school,

Deze is dus voornamelijk om office te gebruiken etc.
Nou zegt een vriend van mij dat 256MB gehuegen wel heel erg weinig is.

Is dit zo en is dit ook uit te breiden?

(Packard Bell Easynote E6310)
 
Geplaatst door Yor
Ik ben van plan om een laptop te kopen voor school,

Deze is dus voornamelijk om office te gebruiken etc.
Nou zegt een vriend van mij dat 256MB gehuegen wel heel erg weinig is.

Is dit zo en is dit ook uit te breiden?

(Packard Bell Easynote E6310)


Voor office doeleinde onder XP is 256mb meer als voldoende. Ga je dvd's bekijken op je laptop of foto's bewerken en gamen dan zou ik inderdaad wat meer geheugen plaatsen. Over het algemeen is geheugen bij plaatsen eenvoudig. Vaak zit er aan de onderzijde van de laptop een klepje wat je los moet maken. Je ziet dan een soort geheugenbankje dat gelijk is aan dat van een reguliere pc, alleen iets kleiner en liggend. Heb je een vrij slot dan prik je er zo een andere module bij, if not dan de oude verwijderen en vervangen door een grotere.

Bekijk dus eerst even of het geld je waard is, mijn dell heeft 256 mb en ik internet, mail en gebruik office XP zonder problemen.
 
Dat is idd. erg weinig,zelfs voor een gewone office/internet computer(mijn ervaring).
Ik zit op dit moment met hetzelfde,1 reepje van 256mb is kapot gegaan en heb nu nog maar 256mb over.En bij het openen van programma's en verwerken van gegevens merk je echt dat het een stuk langzamer gaat.
 
Dus het is niet zo moeilijk om zelf er wat extra geheugen bij te doen.
En weten jullie dan ook nog misschien wat je voor zo'n extra geheugendingetje kwijt bent?:eek:
 
Ik was €56 kwijt voor een SODIMM 512 MB DDR400 module.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan