Latop werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronaldiejow

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Hallo allemaal,

omdat onze laptop thuis heel sloom was, besloot ik om windows Vista er af te gooien en XP er op te zetten. Het betreft hier een Acer Extensa 5220.
Ik had eerst de partities leeggehaald met behulp van Gparted, nu is dus alles leeg. Maar als ik nu Windows XP cd er in doe en hem opstart vanaf de CD/DVD vind mijn laptop geen harde schijf stations of iets dergelijks. Kan iemand mij AUB simpel uitleggen wat ik moet doen? Ik heb al vele forums hier over gelezen maar ik word er niks wijzer van.

Met vriendelijke groeten,

Ronald!

Je laptop zal beschikken over een SATA harddisk, en Windows XP herkent die standaard niet.

Je moet dus eerst een speciale XP cd maken met geintegreerde SATA drivers, anders lukt installeren niet.

Nog belangrijker is, om eerst op onderzoek te gaan of alle hardware drivers voor Windows XP voor jouw laptop wel beschikbaar zijn, anders is alle moeite voor niets

moet ik dat nLite downloaden en dan? sorry heb er echt niet veel verstand van

Als ik met dan Nlite aan de slag ga, dan moet ik dus de drivers intergreren, alleen hij vind bij de drivers die ik download geen .inf bestanden, wat moet ik nou?

Ja zeker, zie allemaal bestandjes staan maar geen .inf bestanden! Doe ik nou iets heel dom fout ofzo ?? Dat programma Nlite is verder wel handig, maar ik kom dus niet verder

Heb het net ook even gedownload en er zit zelfs een handleiding in hoe je het moet doen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan