Lawaai CD brander/speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Is het normaal dat de ingebouwde CD- speler lawaai maakt (toerental loopt op, zo lijkt het) bij het afspelen van een CD-R(W) met daarop gebrande foto's? Zodra je een serie foto's bekijkt vanaf de CD, begint de speler een loeiend geluid te maken. Overigens: niet bij elke CD. Het betreft CD's met gebrande foto's toen ik nog XP had. Nu Win7.

Mvg,

Albert.

Oke, dan weet ik dat het niet aan de speler ligt. Beetje turbo- achtig geluid, dat je niet hoort bij het afspelen van een DVD met filmbeelden.

Kan aan het schijfje zelf ook liggen dat deze niet helemaal in balans is in je speler.
Dat kan af en toe een soort zoemen ten gehore brengen

jackall: Niet helemaal in balans in de speler: bedoel je dat letterlijk? Ik let er goed op dat de schijf goed is geplaatst en de lade normaal sluit. Of: dat de generatie spelers / cd's van enkele jaren geleden niet compatibel is met de huidige generatie? De meeste schijfjes van mij zijn 4.7 GB en 16 x speed. De huidige speler is van LG en vermeldt: super multi. Met die laatste term kan ik niet zoveel, behalve eruit opmaken dat elk schijfje afgespeeld moet kunnen worden.

Ik dacht dus dat elk type schijfje afgespeeld kon worden. Heb een serie DVD's + RW die goed afgespeeld kunnen worden. Kom ik een DVD + R tegen: speler loeit alleen maar, varieert in toerental, en de pc loopt uiteindelijk vast. Veranderingen aanbrengen in de instellingen van de speler helpt niet. Heb de vraag hier toch maar geplaatst, omdat ik zelf toch meer richting speler begin te denken. Deze DVD +R was voorheen wel af te spelen.

Vanuit je laatste reactie gezien kan het idd aan je speler liggen, je laser heeft moeite om de disk te lezen en gaat dan proberen dit toch nog te kunnen. vandaar dat lawaai.
Wat ik bedoelde is dat de schijfes niet in balans zijn door iets te veel ruimte van het gat, of dat de schijf niet helemaal vlak meer is(kromgetrokken)

Het vreemde is dat de bewuste DVD + R wel op de speler bij de tv is af te spelen. En dus op het tv scherm. Betreft een Sony DVD Recorder die zeker dateert van 2006. Vandaag weer enkele DVD + RW afgespeeld in de speler van de pc: niets aan de hand. Toen nog een poging om de 'beruchte' DVD + R ook af te spelen in de speler van de pc: niet dus. Raadsel blijft waarom deze DVD + R niet herkend wordt door de speler van de pc, maar wel door een oudere DVD Recorder.

Verhaal krijgt nu een hele andere wending lijkt mij.
De niet werkende dvdr doet het dus wel op die oude sony?
Is deze wel gefinalized op die sony. Een niet gefinalized dvd blijft wel werken op de bewuste recorder en verder nergens op.
Het lijkt er op dat dit nu speelt.
Kijk eens of die dvdr wel is gefinalized op de sony recorder. Zo niet, doe dat dan eens.

Hij was aanvankelijk wel gefinaliseerd. Toen heb ik die beveiliging bij wijze van proef eraf gehaald (kan bij +R geen kwaad), maar hij blijft weigeren in de speler van de PC. Nu kom ik een DVD + RW tegen die niet met VLC is af te spelen, maar wel met WMP. 1-4 X Speed staat erop. Ik denk dat dit het is: of via VLC, WMP of via de speler bij de tv. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zeg maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan