vanderburght
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mei 2007
Ik heb een Dell Dimension 9200 met een Nvidia GeForce 7900GS videokaart. De ventilator van deze videokaart produceert continu een allesoverheersend geluid. Je kunt dus niet rustig een dvd'tje kijken. Ik wil weten of er een goede oplossing is voor dit probleem. Ik heb gekozen voor de Dimension 9200 van Dell omdat deze als 'fluisterstil' wordt verkocht. Dat is ie ook, totdat de 7900GS erin gaat... Bij Dell doen ze er niet veel aan en ik heb begrepen dat veel mensen er last van hebben. Ik ben er al een tijdje mee bezig.
Er zijn een paar opties, maar ik hoop dat iemand al ervaring heeft opgedaan:
1. Via het control panel van de videokaart schijn je de ventilator langzamer/sneller te kunnen laten draaien, naarmate er minder/meer van de kaart wordt gevraagd. Bijkomend probleem is dat niet alle tabbladen standaard in het control panel zijn opgenomen. Dit zou je kunnen verhelpen met programma "Coolbit".
2. Mogelijk kan de koeling vervangen worden. Passieve koeling in plaats van actieve koeling... Een paar keer ben ik in dit verband een koelblok van Zalman tegengekomen.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Er zijn een paar opties, maar ik hoop dat iemand al ervaring heeft opgedaan:
1. Via het control panel van de videokaart schijn je de ventilator langzamer/sneller te kunnen laten draaien, naarmate er minder/meer van de kaart wordt gevraagd. Bijkomend probleem is dat niet alle tabbladen standaard in het control panel zijn opgenomen. Dit zou je kunnen verhelpen met programma "Coolbit".
2. Mogelijk kan de koeling vervangen worden. Passieve koeling in plaats van actieve koeling... Een paar keer ben ik in dit verband een koelblok van Zalman tegengekomen.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.