lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Mijn pc maakt nogal een behoorlijk harde zoemend geluid.

Kast open gemaakt. Zit er een fan in.
Als ik de pc aan zet gaat ie draaien...offcourse :-)
Houd ik mijn vinger er op, zodat ie niet gaat draaien...is dat harde gezoen ook gestopt.
Geconstateerd, dat die fan dus de herrieschopper is.

Iemand er bij gehad die er "verstand" van had...zegt ie dat die fan op mijn ...euhm...processor zit...(als dat de juiste benaming was)
Als ie er op vast gelijmt zit, kan kan ie dus niet vervangen worden...zegt ie.
En omdat het een kant-en-klaar comp is. (gekocht bij de media markt, dus niet zelf samen gesteld) lijkt het hem ook niet mogelijk om die fan dus te vervangen.

Nu is mijn vraag...heeft ie gelijk, en zit ik er dus aan vast, of heeft ie ongelijk, en kan ik er een andere fan op (laten) zetten?

Stel dat het niet kan door dat ie vast zit op de processor...zou ik...lijkt mij....dan een andere processor +fan kunnen aanschaffen en plaatsen...maar wat gaat dat kosten dan? Plus minus dan hè....zijn processord dure dingen?

Dat kun je toch zien?

Je ZIET of de fan met 2 of 4 schroefjes vastzit. Als je de schroefjes ziet dan is het een kwestie van het ding losschroeven en een andere halen.

Laatst bewerkt:
Ja nou je het zegt....heb idd schroefjes gezien.
Maar waarom word zo`n fan überhaupt op een processor geplakt dan?
Lijkt mij niet logisch hoor.
En schroefjes en plakken lijkt mij nog onlogischer :S

Gewoon de schroefjes losdraaien, de 2 (?) draadjes voorzichtig lostrekken (stekkertjes) en een nieuwe fan gaan halen.
Let wel even op de "eisen" waaraan de fan moet voldoen -> zie site van processorfabrikant !!!!!!!!

Thanx :D

Is mijn probleem opgelost :)
En als je er naast zit....dan mag jij komen bewijzen dat jij wel gelijk had ;)

Nog ff antwoorden afwachten van andere topic van mij....zit er over te denken om andere mooie kast te nemen....maar tot nu toe alleen nog maar een idee :)
Ligt aan de voordelen en de nadelen.
Het is namelijk "maar" een behuizing. Weet niet hoeveel onvloed zo`n ding op`t gebruik en alles heeft.

Pasja bedankt!

"Status opgelost"

Zolang jij maar in de gaten houdt dat je niet zomaar een "ventilatortje" koopt, maar een die voldoet aan de eisen.

Status opgelost en toch nog kunnen reageren...weer iets geleerd :D

Nee ik schaf niet zomaar 1 aan....laat me goed voorlichten eerst...of hier iemand met suggesties?

Processorfabrikant / site / processortype / aanbevolen koelers / merken / type........... ;)

En dat kan ik op of in mijn pc vinden?

Of zijn dat dingen waar ik op moet letten? :)

Mocht je de ventilator er niet zo vanaf kunnen tillen,even met een haar fhone verwarmen zodat de koelpasta los laat.
En als je Ventilator hebt gekocht, ook effe tube koelpasta er bij nemen ,en dat er weer tussen doen bij plaatsen.

BANDIT123 zei:
ook effe tube koelpasta er bij nemen ,en dat er weer tussen doen bij plaatsen.
Maar wel heel weinig koelpasta erop smeren. Overigens denk ik dat die kennis van jou de koelpasta heeft bedoeld en geen lijm. En bij hele oude systemen kan dat spul zo ingedroogd zijn dat het wat moeite kost om de koeler los te krijgen maar meestal laat ie zo los. Die tip van Bandit kende ik nog niet. 't Proberen waard..

Werkt als een trein:D

Nog maar eens mijn profiel uitspitten! al vaak gezegt hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan