Lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Hallo Helpers,
Wat kan de oorzaak zijn van het lawaai in mijn behuizing?
Als ik de computer aanzet met de knop voor op de kast, krijg ik eerst een brullend lawaai.
Ik zet de computer dan uit met de schakelaar achter op de kast en zet meteen de schakelaar weer op aan.
Dan zet ik de pc weer aan en meestal doet de pc het dan gewoon.
Ik hoor dan het geluid weer normaal zoals altijd, verder heb ik er de hele dag dan geen last van.
Dus. Bij aanzetten lawaai, na stroomonderbreking niet meer.
Groetjes,

Zelf heb ik zoiets ook een keer gehad, maar dat was het fluitende geluid van een kapot gaande (chipset)fan.

Hallo Jesba,
Zou het aan de ventilator van de voeding liggen?
Groeten,

Klinkt heel raaf misschien maar staat hij toevallig in een computer kast een dichte?
heb je wel eens de stofzuiger achter bij de ventilator gehouden en wat stof weg gezogen?
allemaal dingen die je nog even kan uitproberen.

wat hierboven staat zou ook heel goed kunnen dat er een draadje tegen 1 van je ventilatoren loopt of dat er iets met een koeler op het moederbord is.

met zulke dingen is het gewoon blijven zoeken

Hallo Jesba,
Ik ga het een en ander uitproberen; bedankt voor je tips.
Groetjes,

Beste helpers,
Ik wacht het maar af: over een half jaar wil ik toch een andere pc kopen.
Als ik met inschakelen even luister en dan de stroom af zet kan ik toch weer normaal vooruit.
Groetjes,

kijk alle fans na die in je kast zitten.!!

hou ze ff omste beurt met de hand tegen, dan kom je vanzelf er achter welke fan het is.

ik zou als er een fan kapot is of niet goed werkt toch vervangen, kost 8 euro en dan heb je geen herrie aan je kop.:D

nou sterkte :thumb: :thumb: laat ff horen als het gelukt is;)

Bassie,
Ik wacht toch even. Kan er goed mee vooruit, nu ik weet dat ik gewoon even opnieuw moet opstarten. Ik zet hem bij de herrie uit en de tweede keer doet de PC het meestal wel goed.
T.Z.T.laat ik de oorzaak aan je horen.
Heb laatst gezworen, zelf niet meer aan de pc te knutselen.
Groetjes,

Ik heb een XcCube van Asus, die laat mij het opstarten van de pc de processorkoeler heel hard draaien, daarna gaat hij weer zachter. Soms blijft ie op hard staan. Kijk eens in je Bios of deze optie beschikbaar is en schakel deze dan uit.

Pino,
Aan de bios durf ik al helemaal niet te beginnen!
Ik wacht gewoon af, als ik een nieuwe pc heb, laat ik dit euvel ook verhelpen.
Groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan