Lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perzikprinses

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een laptop van iemand overgenomen. Deze is helemaal opgeknapt en ook stofvrij gemaakt. Het gaat om een Asus A4000l. Opzich is het een prima laptop, maar hij maakt ontzettend veel lawaai. Ik denk dat de ventilatoren te snel draaien.
De ene keer als ik kijk dan gebruikt de CPU tussen de 4- en 30%, maar soms ook wel 100%!!! :eek:
Valt hier nog wat aan te doen of is het tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen?

Hoe kan ik dat zien? Moet ik de laptop daarvoor openmaken? Want voordat ik hem kreeg is hij helemaal stofvrij gemaakt, dus waar kan het dan aanlopen? :confused:

Het kan zijn dat er met het inelkaar zetten iets verschoven of scheef gekomen is en nu aanloopt. Maar wat voor geluid is het?een zware brom, of een geluid dat iets aanloopt?

Het klinkt als een ventilator die echt op volle toeren draait. Als hij opstart hoor je het even 2 seconden en daarna is hij stil. Na ongeveer een paar minuten begint hij echt enorm te blazen. Heel soms houdt het voor een halve minuut op, maar daarna begint het weer :(

Ik weet niet of je op dit forum links mag plaatsen, maar om even een voorbeeld te geven

http://www.youtube.com/watch?v=SFOBjWoQkjU

Zo klinkt het.

Ik heb een bus perslucht gehaald en de laptop opengemaakt en hem nogmaals stofvrij gemaakt. Hij was muisstil totdat hij in Windows kwam. Toen schoot het CPU gebruik in eens naar 100% en begon hij erg veel herrie te maken en viel toen uit :eek:
Heb ik nu mijn laptop omzeep geholpen?! :(

edit: Ok, ik heb de laptop open gemaakt en aan gedaan en nu blijkt dus dat de fan helemaal niet meer draait. Logisch dat hij uitvalt.. Maar ik heb tijdens het schoonmaken verder nergens aan gezeten en ik ben heel voorzichtig geweest met spuiten (korte spuitjes). Hoe krijg ik die fan weer aan de praat?!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan