lawaaierige pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoeier

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
dag allemaal, ik heb een pc samengesteld, en de prestaties zijn echt fantastisch, maar ik heb 1 akelig nadeel: mijn pc maakt vreselijk veel lawaai. natuurlijk is het eenvoudig op te zoeken op internet om een stille CPU koeler en een stille voeding en stille case ventilatoren te vinden maar het geluid dat ze produceren wordt steeds uitgedrukt in decibels.
hoe kan ik nu "for christ sake" weten of die nu echt stil is of vanaf hoeveel decibels de geluidsproductie niet meer hinderlijk is? en kan iemand mij zijn (persoonlijke) bevindingen geven over de Arctic CPU Freezer 64 Pro? want alle merken zeggen dat hun koelers ultra stil is. by the way: weet iemand of een grote ventilator minder of meer geluid produceert dan een kleine?

Een grote fan moet minder hard draaien om evenveel luchtverplaatsing te hebben.
Dus deze is meestal ook stiller.
Ik zou eens kijken bij speedfan naar de snelheid van je cpufan meschien draait deze constant op max omdat hij standaard bv de cpu naar 30 graden moet brengen wat dus bijna onmogelijk is.
Of meschien is de koeler wat verkeerd gemonteerd. (veel koelpasta haalt de koelprestaties naar achteren)

Je Artic CPU freezer, gaat voldoen aan je wensen.De luidsterkte wordt nu uitgedrukt in "Sone" Dus maw. Uw gekozen cooler heeft 0.8/1 Sone. Dit kan vertaald worden in db. Tussen 0.1/0.4 sone is dit rond de 20/30 db. 0.8 sone, zal dan liggen tussen 32/35 db. In een gesloten kast, ga je daar weing van merken.

ik verkies toch om eerst eens na te kijken of de koeler niet verkeerd geplaatst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan