lay out menubalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisanx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Ik probeer een soortgelijke menubalk te maken zoals op deze website: www.bigbandravenstein.nl. Het handigst vind ik om een website in tabellen te maken. Mijn links heb ik gemaakt in photoshop en worden een rollover button. Hoe laat ik mijn buttons een stukje uitsteken van de groene balk net zoals op de voornoemde webpagina?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!

'k vraag me af of 't wel zo handig is om met tabellen te doen, maar dan zul je ws. 3 kolommen per rij moeten doen en dan moeten samenvoegen.

Of een background-image erachter, dat alleen een gedeelte van de breedte beslaat.
Dan kan je, behalve met tabellen te werken *), ook met 1 css-gestyled ongeordend lijstje met 8 list-items volstaan.
Want zoals het bij de big band is gedaan, zijn er minstens 50 tabelcellen voor nodig :shocked: :

tabellitis.png

Dat kunnen we met een gerust geweten toch wel tabellitis noemen! :p

Met vriendelijke groet,
CSShunter

20 jaar geleden waren slim opgedeelde tabellen een pracht van een oplossing. Maar toen was er ook nog geen css!
In 1993/1994 kwamen de eerste browsers voor het grote publiek. css1 is van 1996, en dat was nog maar heel rudimentair; zie ook de historie.
Vanaf 2004 geldt duidelijk: gooi die "tables out the window" (Douglas Bowman).
Vanaf 2006 geldt bij de Webrichtlijnen: tabellen mogen niet voor de layout gebruikt worden (richtlijn "r-pd-11-1", met motivatie).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan