Lay out template hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvl

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
beste

ik ben bezig met het ontwerpen van een website www.vluttikhuizen.nl voor een familiestamboom. Nu heb ik een template gedownload en daarop voor een groot deel al mijn website op gebaseerd. Zie www.vluttikhuizen.nl
Het gaat om de blauw/witte achtergrond. Nu heb ik voor de stamboom ca. 1000 personen en de gegegvens per persoon heb ik op een webpagina gemaakt (staat nog niet online) mbv een stamboomprogramma in html.
alleen de achtergrond is daar gewoon wit, maar wil dus al die pagina's ook de wit/blauwe achtergrond hebben net als ik al online heb staan. heb frontpage 2003 en microsoft expression web 4. bestaat er een mogelijkheid om die 1000 pagina's in één keer de juiste achtergrond te geven?

mvg en alvast bedankt!

Tim

zo dat is nog eens een vraag,
kan je dat niet gewoon instellen of zo,
zeg met welk programma je dat hebt gedaan,
download ik het even en kijk ik wel even

heb het gegenereerd met het programma aldfaer (www.aldfaer.nl) en dan een bonus sjabloon (kun je op die site downloaden) genaamd internet van de bonusrapporten.

mvg, Tim

(zie ook de bijlage)

Bijlagen

• bonus.jpg
    bonus.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 55
Allereerst, verwijder alsjeblieft frontpage van je harde schijf, het is gruwelijk verouderd en lever vaak slechte code.

Maar goed, dat was niet je vraag. Of je die 10 pagina's makkelijk allemaal dezelfde achtergrond kunt geven hangt van die pagina's af. ALs ze allemaal dezelfde structuur hebben als de pagina waar je naar linkte, en allemaal hetzelfde CSS bestand laden. Het enige wat je dan hoeft te doen is.

body{
background-color: #183d4a;
}
In het css bestand zetten. Dat is het grote voordeel van CSS, als je het goed gebruikt, je kunt door en enkele regel aan te passen het uiterlijk van de gehele site naar je hand zetten.

heb het gegenereerd met het programma aldfaer (www.aldfaer.nl) en dan een bonus sjabloon (kun je op die site downloaden) genaamd internet van de bonusrapporten.

mvg, Tim

(zie ook de bijlage)

gewoon met 4.2 neem ik aan???
----------+edit+------------
sorry kan je zo even niet verder helpen mijn windows 7 geeft allemaal fouten aan,
en ik heb geen zin om mijn computer opnieuw optestarten voor windows xp

Laatst bewerkt:
Allereerst, verwijder alsjeblieft frontpage van je harde schijf, het is gruwelijk verouderd en lever vaak slechte code.

Maar goed, da

Code:
body{
}
In het css enkele regel aan te passen het uiterlijk van de gehele site naar je hand zetten.

dit is een goede manier maar:
1. het zijn er ogeveer 1000
2. het moet wel in css zijn opgebouwd
3.probeer dit hand matig in te voeren op elke pagina:
maak van dit:
HTML:
<body> bla bla bla bla etc </body>
dit:
HTML:
<body bgcolor = "#000000" > bla bla bla bla </body>
in dit geval staat dit #000000 voor de kleur

dus gewoon in kladblok ctrl+H en dat <body> laten vervangen door <body bgcolor = "#000000" >

ben je er in een uurtje wel door heen:P

dit is een goede manier maar:
1. het zijn er ogeveer 1000
2. het moet wel in css zijn opgebouwd
3.probeer dit hand matig in te voeren op elke pagina:
maak van dit:
HTML:
<body> bla bla bla bla etc </body>
dit:
HTML:
<body bgcolor = "#000000" > bla bla bla bla </body>
in dit geval staat dit #000000 voor de kleur

dus gewoon in kladblok ctrl+H en dat <body> laten vervangen door <body bgcolor = "#000000" >

ben je er in een uurtje wel door heen:P
:( en als hij dan toch net een andere kleur blauw wil kan hij weer overnieuw beginnen. Juist daarom is het handig om het met een extern CSS bestand te doen. Als hij dan iets wil veranderen kan dat voor alle pagina's op één plek door een enkele variabele te veranderen. Als hij nog niet naar een CSS bestand linkt in z'n html dan is dat net zo makkelijk in te voegen als de aanpassing van body die jij voorstelt.

Laatst bewerkt:
:shocked: en als hij dan toch net een andere kleur blauw wil kan hij weer overnieuw beginnen. Juist daarom is het handig om het met een extern CSS bestand te doen. Als hij dan iets wil veranderen kan dat voor alle pagina's op één plek door een enkele variabele te veranderen. Als hij nog niet naar een CSS bestand linkt in z'n html dan is dat net zo makkelijk in te voegen als de aanpassing van body die jij voorstelt.
uhum sorry daar had ik zelf nog niet aangedacht.

dan is het zo heel simpel
voeg dit toe:
Code:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/mijncss.css" />

en maak een bestandje aan die noem je mijncss.css en die zet je in de map /.../css/

wat staat er in dat bestandje:
Code:
body{
}

ik vind (persoonlijk) de website wat onduidelijk.
als je het ook in een zoekmachine wilt toepassen moet je echt even opletten dat je niet met frames werkt want dat verknald het hele feestje.

wat vind je er dan te onduidelijk aan? misschien kan ik het aanpassen? En hoe bedoel je met de zoekmachine?

gr. Tim

het is heel simpel, "frames" waar mee je nu werkt is niet echt goed voor een zoek machine.
wat de machine ziet is:

Code:
frame #1
frame #2
frame #3
etc

en niet
dit is mijn stamboom waarvan de inhoud geindexeert moet worden op google zodat als mensen een naam invullen van de stamboom ze de rest ook kunnen bekijken
hij kan op dit moment bijvoorbeeld google helemaal niks indexeren alleen de lose paginas dus dan heb je er als nog niet veel aan;)

ik vind de site navigatie wat onduidelijk met het stamboom gebeuren maar daar moet je verder niet naar kijken. behalve als je klachten krijgt:P

maar ik denk dat ik me er niet meer mee bemoei alleen als het echt nodig is

Laatst bewerkt:
hoe zou ik dat dan kunnen oplossen met de frames?
eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dat moet oplossen met het programma.
ik zal morgen ff mijn computer opnieuw opstarten en kijken of ik het kan oplossen:D

hoe zou ik dat dan kunnen oplossen met de frames?
Is niet echt makkelijk snel op te lossen, je zou handmatig alles in dat andere template moeten zetten. Kun je voor dat Genealogie programma geen andere sjablonen krijgen?

ja ik kan elke sjabloon die voor het programma geschikt is, kiezen om de gegevens daarin uit te voeren.... maar je bedoeld dus de gegevens binnen de sjabloon van de website tevoorschijn laten komen, of hoe? wat is je emailadres? dat gaat wat gemakkelijker

gr. Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan