Lay-out verandert bij verschillende schermresoluties

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddybeer1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje, hopelijk heel simpel op te lossen?
Als ik mijn schermresolutie aanpas (met Control en scroll bijv.) dan veranderen dingen in de lay-out van mijn website. Dit geldt voor sommige plaatjes en de tekst die niet meer in de footer past.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes,
Adaja

Zie bijv:
http://www.blikcom.com/deborah/dutch/about us.html

Laatst bewerkt:
Die site van je ziet er hier goed uit, maar wat veranderd er precies?

het plaatje rechtsonderin (roze) verschuift naar links, waardoor de tekst uitwijkt. En de footer lijkt ineens te klein te zijn voor de tekst die erin staat...

Zet bij dat plaatje eens: position: absolute
en bij die footer, heeft die een vaste verhouding?

Als je CTRL+scroll gebruikt dat ga je de website in en uitzoomen, dit is iets anders dan de resolutie aanpassen.

Als je daadwerkelijk je browserwindow verkleind zie je dat het allemaal gewoon blijft passen.

Tenzij je browser natuurlijk smaller wordt dan je website is dan krijg je of scrollbalken of in sommige gevallen kan de website inderdaad kuren tonen.

Daarom raadt ik ook altijd aan de breedte van je website altijd onder de 1024px te houden gezien een groot deel van de bevolking nog deze resolutie heeft.

Resoluties van 800X600 zijn tegenwoordig wel te verwaarlozen.

Bedankt voor het verhelderende commentaar...

wat betreft position absolute, dat had ik al geprobeerd, maar toen ging het plaatje links staan, terwijl ik wel align-right had gedaan.
En de footer heeft wel een vaste breedte en hoogte...

Maar goed, ik heb inmiddels begrepen dat het niet echt problemen oplevert, behalve bij explorer 6!! Er zijn gewoon nog mensen die dat gebruiken! Zag het bij iemand op kantoor...

Maar dat duurt vast niet lang meer: http://www.wijstoppenook.nl/nl/ :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan