• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lay ouy per bestand bepalem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudy1978

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
9
Goedemiddag,

ik zit met het volgende probleem: ik heb een programmatje met wat formules en koppelingen etc. in Excel gemaakt en om het bestand voor de gebruiker er niet te Excel-achtig uit te laten zien heb ik via de optie beeld verschillende werkbalken weggehaald. Verder heb ik via Extra->Opties ook schuifbalken en kolomknoppen onzichtbaar gemaakt. Dit werkt goed en het ziet er mooi uit.

Wanneer ik echter een ander Excel bestand open, dan zijn ook daar alle werkbalken weg. Als ik bovendien het bestand verstuur en op een andere pc open, dan zijn al mijn lay-out aanpassingen weer weg.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn wijzingen in de lay out alleen voor 1 bestand gelden en niet voor alle Excel bestanden? En dus ook dat iemand anders die het bestand opent dit bestand ziet zoals ik het ingesteld heb?

Alvast heel erg bedankt,

groeten,

Rudy
 
Gebruik VBA.

Je kunt code opgeven die uitgevoerd moet worden bij het openen van jouw bestand resp. bij het sluiten van jouw bestand. Het nadeel is natuurlijk dat als mensen de macro's niet activeren, ze de aangepaste weergave ook niet zien. Ik zou niet weten hoe je dat moet ondervangen, voor zover dat uberhaupt kan.

Enkele voorbeeldcodes:
Code:
    Application.CommandBars(1).Enabled = False
    Application.DisplayFormulaBar = False
    ActiveWindow.DisplayHeadings = False
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan