layers verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

multicereal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
ik probeer met javascript alle divs met een z-index boven 1 te verbergen.

er staan enkele divs op de pagina met verschillende z-indexen.
als ik bijvoorbeeld alert(a.style.zIndex) doe geeft hij echter helemaal niks weer alsof deze waarde niet gekend is. a.length en a zijn beiden wel definieerd.
iemand een idee wat hier mis is?

ik heb dit ook al eens in een functie gezet, en die laten uitvoeren op window.onload, maar zonder resultaat.

Code:
<html><head></head>
<body>
<style>
#one{position:absolute;top:20px;left:100px;display:block;width:200px;height:50px;background-color:black;}
.two{position:absolute;top:30px;left:10px;display:block;width:20px;height:20px;background-color:red;z-index:1;}
#three{position:absolute;top:60px;left:60px;display:block;width:100px;height:20px;background-color:yellow;z-index:2;}
.four{position:absolute;top:600px;left:500px;display:block;width:100px;height:200px;background-color:green;z-index:3;visibility: visible;}
</style>

<div id="one">1</div>
<div class="two">2</div>
<div id="three">3</div>
<div class="four">4</div>

<script>
var a = document.getElementsByTagName("div");
for(var i= 0;i<a.length;i++){
if(a[i].style.zIndex > 1) a[i].style.display = "none";
}
</script>

</body>
</html>

het probleem dat jij hebt is dat vele browsers slechts een beperkt deel van css-stylen kunnen uitlezen.
a.style.zIndex bestaat wel degelijk, de browser kan de waarde enkel niet uitlezen. spijtig maar waar.

Mag ik vragen wat het doel van je script is? Misschien is er een andere manier om te bereiken wat je wil...

--Johan

achter de pagina zit een php script dat een progress bar toont naarmate het script vordert. dit zijn dan uiteindelijk een aantal divs op z-index 1 of 2 die ik zou willen wegwerken na 100% progress.

ik wou eerst proberen deze progress bar op te vangen in een grotere div, en dan deze te verbergen, maar aangezien ik flush() in php blijft deze div open zolang het script bezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan