multicereal
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 apr 2007
ik probeer met javascript alle divs met een z-index boven 1 te verbergen.
er staan enkele divs op de pagina met verschillende z-indexen.
als ik bijvoorbeeld alert(a.style.zIndex) doe geeft hij echter helemaal niks weer alsof deze waarde niet gekend is. a.length en a zijn beiden wel definieerd.
iemand een idee wat hier mis is?
ik heb dit ook al eens in een functie gezet, en die laten uitvoeren op window.onload, maar zonder resultaat.
er staan enkele divs op de pagina met verschillende z-indexen.
als ik bijvoorbeeld alert(a.style.zIndex) doe geeft hij echter helemaal niks weer alsof deze waarde niet gekend is. a.length en a zijn beiden wel definieerd.
iemand een idee wat hier mis is?
ik heb dit ook al eens in een functie gezet, en die laten uitvoeren op window.onload, maar zonder resultaat.
Code:
<html><head></head>
<body>
<style>
#one{position:absolute;top:20px;left:100px;display:block;width:200px;height:50px;background-color:black;}
.two{position:absolute;top:30px;left:10px;display:block;width:20px;height:20px;background-color:red;z-index:1;}
#three{position:absolute;top:60px;left:60px;display:block;width:100px;height:20px;background-color:yellow;z-index:2;}
.four{position:absolute;top:600px;left:500px;display:block;width:100px;height:200px;background-color:green;z-index:3;visibility: visible;}
</style>
<div id="one">1</div>
<div class="two">2</div>
<div id="three">3</div>
<div class="four">4</div>
<script>
var a = document.getElementsByTagName("div");
for(var i= 0;i<a.length;i++){
if(a[i].style.zIndex > 1) a[i].style.display = "none";
}
</script>
</body>