• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

layout herhaaldelijk terugkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Beste,

Ik wil een excelsheet met een vaste layout kolomstructuur maken (zie afbeelding), die herhaaldelijk terugkomt, als ik steeds naar rechts schuif:

- bovenin één samengevoegde cel
- een verticale dubbele lijn;
- vijf kolommen met 4 stippellijnen;
- vervolgd weer een verticale dubbele lijn etc. ect

Ik heb eerst op internet gezocht, maar ik heb niet echt een soortgelijke functie(s) of manier kunnen vinden om deze layout te maken.

Vraag:
weet iemand hoe ik moet maken?

afbeelding.jpg

Dat kan je met Randen maken, ga naar het lint kies start en klik op randen zie afbeelding kies dan meer randen
uiteraard wel eerst de cellen selecteren die je rand wil geven lijn of stippellijn.
SharedScreenshot.png

De eerst 5 kolommen selecteren en dan naar rechts trekken een optie?

beste coolluc,

dat is idd wat ik bedoel. Als ik via het pijltje steeds rechts schuif, zie ik steeds herhaaldelijk de layout steeds terug. :thumb:
is het standaard opmaak in excel welke ik nog niet in het programma kan vinden? hoe kan ik deze maken?

volgens mij is dit een stukje noeste handenarbeid :thumb:

Petersmith,

Open het Excel blad
Klik op rij 1 en klik rechts op de muis
Klik op celeigenschappen en daarna op rand en kies bovenrand
Selecteer kolom A-E en klik rechts op de muis
Klik op celeigenschappen en daarna op rand en Kies uw stippenlijn
Klik op vooraf ingesteld “binnen”
Klik op celeigenschappen en daarna op rand en selecteer de dubbele lijn
Klik op de rechtse lijn bij de keuzes
Selecteer de kolommen A-E en trek deze door naar rechts zover als nodig en klaar

mvg,Luc

ok thx. coolstuc. het is idd de de cellen vzv de celopmaak en over de gewenste breedte van de sheet trekken.
Ik dacht dat er een speciale functie was. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan