Layout van Veld (Ref) met rust laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Le Chat

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Ik heb het volgende probleem: ik heb een aantal formulier tekstvelden in mijn document waar ik verderop in het document naar refereer via Veld Ref= "TekstvakX".

Middels een macro laat ik bij het verlaten van een tekstvak automatisch alle velden updaten, maar ik heb een probleem met de layout: in het tekstvak is het lettertype anders ingesteld dan in de velden waarnaar later verwezen wordt. Ik selecteer de velden compleet, pas het lettertype aan, maar als ik vervolgens weer in het tekstvak een waarde tik die langer is dan wat er stond, wordt de layout weer overgenomen in het Veld vanuit het tekstvak waardoor er bijvoorbeeld staat:

In het tekstvak:
"Jan van de Bovenkamp"

En in het Veld:
"De heer Jan van de Bovenkamp"
Ik wordt er een beetje gek van. Iemand een idee hoe mijn layout van de velden gelijk blijft?

Bedank voor de snelle reactie, snb. Ik heb dat gedaan, maar dan neemt hij juist 100% de format van de bron over.

Dus dan wordt:

In het tekstvak:
"Jan van de Bovenkamp"

En in het Veld ook:
"De heer Jan van de Bovenkamp"

Als ik ze laat staan (want dat stond in alle velden) krijg ik de oorspronkelijke situatie.

Ik heb een apart document gemaakt met daarin dezelfde opties als het probleem document en dezelfde issue.

Ik heb eerst het document beveiligd, de velden gevuld met tekst. Toen kwam de opmaak van het tekst vak mee. Toen heb ik weer de Ref velden geselecteerd en de opmaak aangepast, toen weer beveiligd en toen weer nieuwe tekst in de velden gezet.
Nu staat er dus weer een mengelmoes van opmaken in de Ref velden.

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik zie overigens in de mogelijke veldcodes ook de code StyleRef staan. Kun je dat combineren met Ref?

Ik zit wat dieper in de Excel specifieke opties dan die van Word....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan