Layout verzonden emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

franceschi

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2012
Berichten
5
Beste,

De probleem met mijn 'windows live mail' is een aantal maanden geleden begonnen. De layout van al mijn verzonden emails, wordt anders verstuurd en ontvangen.
Tijdens het schrijven van een mail bericht is niets aan te merken, want alles verloopt naar wens; alleen nadat de mail is verzonden kom je achter dat deze niet verstuurd is, zoals gewenst.
Mijn geschreven emails worden namelijk in een grotere tekst, in een rommelig manier en met vreemde tekens ontvangen door de tegenpartij. Als je bijvoorbeeld een tekst schrijft van 12 regels,
wordt dezelfde mail met 27 regels ontvangen. Echter, een grote rommel voor diegene die de mail ontvangt.

Heb reeds van alles geprobeerd om de lettertype en grootte van mijn geschreven teksten te veranderen e.o. aan te passen; ook aan iedereen die dagelijks met computers mee omgaat gevraagd
wat de evt problemen kunnen zijn; helaas kan ik niemand vinden die een werkelijke en definitieve oplossing heeft. De laatste tijd ben ik genoodzaakt om mijn geschreven emailberichten te versturen
via een word document, zodat deze leesbaar zijn. Zou iemand van jullie mij uit deze ellende kunnen helpen; alvast een hartelijk dank voor jullie begrip.


Met vriendelijke groet, Gianni.
 
Hallo Gianni. Probeer deze eens.

1. Start Windows Live Mail,
2. Klik linksboven in beeld op de blauwe, rechthoekige menu optie
3. Kies Opties en Mail
4. Open het tabblad Lezen
5. Klik Lettertypen
6. Wijzig de Font settings (Lettertype-instellingen) naar Western European en klik "Set as Default" (Standaard instellen)
7. Herstart Windows Live Mail
8. Keer terug naar het tabblad Lezen
9. Probeer het lettertype- en grootte opnieuw te wijzigen.
 
Geachte, Bedankt voor uw reactie. Heb wel uw aanwijzingen gevolgd; bij de lettertype instellingen stond het West Europees reeds ingesteld. Waardoor niet mogelijk was om hier extra wijzigingen aan te brengen.
Hebt u misschien een andere uitweg. Groet, Gianni.
 
Ok, na enig zoeken zit het probleem waarschijnlijk in de standaard instelling Quoted Printable van WLM. Alhoewel er nog steeds de scheiding tussen inhoud & weergave geld op Internet, dus als de ontvanger van je e-mail bv. een kleiner of groter venster ingesteld heeft, ziet je e-mail er sowieso een beetje anders uit.

Ga zoals manamana beschreef naar Opties, & dan tabblad Verzenden, klik onder Instelling voor verzenden van e-mail op HTML-instelling, & selecteer daar Base 64, OK, Toepassen, OK. WLM afsluiten & opnieuw starten.

Meeste e-mail-clienten & servers accepteren die indeling plus dat de in WLM ingebouwde Microsoft's SafeHTML-generator er minder een zooitje van maakt.
Even testen, doet 't of doet 't niet met jouw manier van opmaken.

Mijn WLM staat trouwens sinds jaar & dag al standaard (dus QP), & word netjes, binnen de marges, op andere clienten afgeleverd.

N.B: Nooit regels van meer dan 998 tekens typen, mep Enter! Aziatisch & andere exotisch tekengebruik kan ook goed verkeerd gaan!
 
Geachte,

Bedankt voor uw reactie. Zoals door u beschreven heb ik alle stappen gevolgd. Wat nu opvalt bij het versturen van een mail is, dat de tekens zoals bijvoorbeeld een euroteken of een apostroof, of dubbele apostroof tekens;
wel goed zichtbaar blijven zowel bij de verzender als bij de ontvanger; hier zie je geen rare tekens meer. Wat nog niet in orde is, is de letter grootte en de layout van de geschreven mail. Deze is geschreven met 7 regels en wordt
verzonden en ontvangen met 16 regels. Daarbij, de letter grootte gaat van Calibri 10 (zoals geschreven) over naar Calibri 12. Heb ook geprobeerd met andere lettertypes te schrijven, maar de emails worden niet verzonden of ontvangen
zoals daadwerkelijk beschreven zijn.

Een lastige pakket, want dagelijks ontvang ik vanuit diverse Europese landen aanvragen voor het verhuren van vakantiewoningen in Italie. Door de verkeerde layout ben ik genoodzaakt om mijn geschreven emailberichten te versturen
via een word document, zodat deze leesbaar zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Je hebt natuurlijk honderden mailtjes die je niet kwijt wilt begrijp ik. Een nieuwe installatie voor windows live mail is dat een optie voor je.
 
Beste,

Dat klopt, ik heb inderdaad minimaal duizend mails en veel foto's welke bewaard worden onder de verschillende opslagmappen van live mail. Dit kan de oorzaak zijn van de ontstane problemen van de laatste maanden.
Ik zal proberen om het geheel voor zover mogelijk te verschonen en uitkijken naar een nieuwe installatie van live mail. Bedankt voor uw advies. Hopelijk dat het nieuwe installatie van windows live mail, geen verder problemen
zal geven en of het mij gaat lukken deze te installeren. Met vriendelijke groet, Gianni.
 
Oke ik ben eens benieuwd hoe het een en ander afloopt. Succes.
 
Hallo, allemaal bedankt voor uw geboden hulp op mijn vragen. Live-mail is uiteindelijk opnieuw geinstallerd en nu werkt alles naar behoren.
Met vriendelijke groet, Gianni.
 
Dat is mooi. In ieder geval opgelost en bedankt voor de terug koppeling. :thumb:

Zet je de vraag a.u.b. als opgelost in je eerste bericht. Zodat anderen hier ook wat aan hebben met hetzelfde probleem. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan