layout

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien even beter uitleggen wat je bedoelt geeft ook meer reacties :thumb:

Ik zoek eigenlijk de "idiale" layout met vaste breedte

header
hieronder weer een div met rechts horizontaal navigatiemenu

links div met o,a navigatie-menu
rechts div voor content

footer

gelijk dus aan

http://www.web-garden.be/cursushtml/sumCSS/2kolomlbmenu.html

en mischien is hier wel niks mis mee...maar kan het beter? de css vind ik onduidelijk voor mij.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je toch niet veel eenvoudiger uit gaat komen met zo'n soort lay-out.
De css kan wat minder worden, omdat er zo te zien nogal wat is gebruikt als 'n soort standaard-css om marges en zo weg te halen, zodat die in alle browsers hetzelfde zijn.

De linkerkolom is niet zo netjes gedaan, want de kleur loopt niet tot onderaan toe door.

Overigens heeft deze site dus de beste Nederlandstalige cursus op 't gebied van html en css die ik ken. Misschien 'n idee?

Dat horizontale menu is trouwens niet zo belangrijk als apart onderdeel, dat kan ook gewoon in de header komen te staan.

Ik wil je niet 'weglokken' bij webgarden, maar op m'n eigen site staat 'n lay-out waar 'n uitgebreide uitleg bij staat, en die 'n beetje lijkt op die van webgarden. Mogelijk is die wat? 't Maakt me verder geen fluit uit welke je kiest, 't gaat alleen om die uitleg die erbij staat.
http://css-voorbeelden.nl/lay-out/gecentreerd/vaste-header/lay-out-002.html
Maar enige kennis van html en css is toch wel nodig om echt met dit soort lay-outs te kunnen werken.

Goeroeboeroe , bedankt voor antwoordt,:) ik zal deze ook eens bekijken
alleen ik mis de stylesheet in je voorbeeld of mis ik iets ??

Ja en nee.
De stylesheet zit op de site apart opgeborgen, in 'n eigen bestand. Maar als je 't voorbeeld downloadt, zit de css keurig in de lay-out, net zoals bij die Belgische.
Omdat mijn site voornamelijk over css gaat, zit daar enorm veel css op, dus vandaar dat 't in aparte bestanden zit.
Rechtsboven even op downloaden klikken.
En voel je vooral vrij om 't niet te gebruiken, als ik ergens de p*st aan heb zijn 't mensen die te pas en te onpas reclame voor hun eigen spullen lopen te maken.

Edit: je kunt trouwens ook op 'Uitleg online lezen' klikken. Als je dan met de cursor op 'Inhoud' gaat hangen, zie je ook de noodzakelijke css.

Laatst bewerkt:
ok :thumb:stylesheet gevonden , is er een voorbeeld zonder scrollende pagina??

Verander de onderste twee </div>'s in
HTML:
</div>
<div id="footer"></div>
</div>
Aan de css moet je toevoegen:
Code:
div#footer {background: blue; height: 100px;}

Feitelijk is die css helemaal niet nodig, maar anders zie je helemaal niets. De kleur is alleen om 'm even zichtbaar te maken, en vanwege mijn fantastische gevoel voor kleurencombinaties kies ik blauw. De hoogte is er ook alleen maar om die reden. Zodra je er tekst in zet of zo, kan de hoogte weg en zal de footer automatisch even hoog worden als de tekst erin.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan ook. Dan moet je onderin div#content 'n extra div of zo toevoegen die je clear: both; geeft.
Maar 'n tijd geleden heeft iemand bij toeval ontdekt dat het toevoegen aan #content van overflow: hidden; hetzelfde effect heeft. Bij mijn weten snapt niemand hoe 't werkt, maar 't werkt. En 't spaart 'n div uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan