LCD monitor in kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Beste lezer,

Ik ben van plan om mijn lcd monitor in een boekenkast achter mijn bureau te zetten. Ik twijfel er alleen aan of het qua koeling wel allemaal kan. Als ik google vind ik alleen koeling voor in en om de systeemkast, maar niets mbt de monitor...

Als ik de achterwand bij het 'monitorvak' weglaat, zou dat de monitor voldoende koel houden? of moet ik een losse koeler in de kast hangen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Erik

De natuurlijke koeling van je monitor is onder in boven uit (warmte stijgt) indien de warmte boven niet goed weg raakt, dan warmt je scherm op. Om de natuur een handje te helpen kan je een fan onderaan laten blazen om zo de koeling te forceren. het nadeel hiervan is dat je ook meer stof laat circuleren:confused:
Het wegnemen van de cover, tja maar dan zou ik zeker een fan monteren omdat de cover toch voor een minimale airflow zorgt:confused:

kijk hier effe voor tips
http://r3fresh.com/2008/07/30/tips-for-reducing-lcd-heat/

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb nu een proefopstelling gemaakt met een oude boekenkast en de warmte lijkt gelukkig best mee te vallen. Desondanks zocht ik vast door naar koelmogelijkheden en toen kwam ik http://www.thermapak.com/ tegen. Eigenlijk voor laptops bedoeld, maar het idee sprak me wel aan. Wellicht dat ik zo'n soort pack op kan hangen boven de monitor
(dus onderaan de plank die boven de monitor komt)

Zou dat kunnen werken? of werkt zo'n pack (bijna) niet zonder fysiek contact met het warme oppervlak? Hij zou in mijn geval de warmte uit de lucht moeten onttrekken...

Persoonlijk denk ik niet dat dit veel zal uithalen.... het lijkt mij meer de ventilatie te verbeteren en het warmte gevoel te verminderen wanneer je met de laptop op je schoot zit, laat ons zeggen een soort thermische barriere

Ik denk dat ik het maar gewoon zo ga proberen en als het toch een probleem is dan zie ik wel verder...
Monitors en evt. lcd-televisies worden toch veel vaker ingebouwd? hoe wordt het warmte-probleem dan aangepakt? of zie ik spoken en is dat er eigenlijk helemaal niet?

Ik heb mijn monitor (19 inch flatscreen) ook ingebouwd, nog geen 5cm vrije ruimte aan elke kant en ik heb nergens last van. Ik zou inderdaad maar even aankijken hoe het gaat en pas dingen gaan kopen als het echt nodig blijkt te zijn.

Ah, een lotgenoot :)
Dat lijkt me duidelijke taal, ik ga het maar gewoon proberen!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan