LCD of Plasma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietkierewiet

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Beste iedereen,

Ik heb op mijn kamer een dikke oude lelijke zware kast (lees mooie ouderwetse tv) staan, nu heb ik een paar maanden terug een Playstation 3 gekocht, prachtig mooi ding waar ik nog elke keer als ik speel me verbaas over de kwaliteit (vorige console waar ik op speelde was de playstation 1). nu wil ik mijn verbazing graag nog wat verder uitbreiden door een plasma of lcd tv te kopen. ik heb alleen geen idee waar ik het moet zoeken. ik heb wel wat informatie opgezocht maar ik kom er gewoonweg niet uit omdat er zoveel is om naar te kijken. vandaar dat ik hier om hulp kom vragen.

even mijn voorwaarden:

ik heb een budget van rond de 500 euro
het liefst heb ik het formaar 102 of 107 cm
wat is beter plasma of LCD (verhalen over het inbranden van plasma?)
hij moet full-hd zijn (vanwege de ps3)
het moet een tv zijn voor het gamen

de tv's die ik gevonden heb zijn de volgende:

de samsung LE40B530 (101 cm)
de samsung LE40B530

de Philips 42PFL3604 (107 cm)
de Philips 42PFL3604

hoe kijken jullie tegen het kopen over internet op sites via vergelijk of kieskeurig, zijn al deze sites te vertrouwen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groetjes,

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op dezelfde site van Kieskeurig vind je ook toelichtende info over die verschillende types:

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/informatie

LED is in opkomst, zuiniger in gebruik, maar vanwege het 'nieuwe' ook duurder in aanschaf.
Dat is/was plasma trouwens ook, dus ik denk dat je voor de prijs beter af bent met LCD.
In elk geval zal je direct ervaren dat je er vergeleken met de beeldkwaliteit van je 'mooie ouderwetse' veel op vooruit gaat.

Tja en hoe doe ik dat zelf bij aanschaf van zo'n 'electronisch' product.
Voor de 'feeling' ga ik altijd eerst naar zo'n dozenschuiver als de Mediamarkt.
Heb ik daar (min of meer) een keuze gemaakt, dan kijk ik via sites als Kieskeurig naar de 'beste prijs'.
Die Philips lijkt me een prima ding .....

Laatst bewerkt:
mijn persoonlijke ervaringen: liever LCD dan plasma, en liever LED dan LCD. ook weet ik uit ervaringen dat samsung het beste merk is voor lcd en led (zij hebben het toevallig in omloop gebracht ^_^) en panasonic voor plasma als je kijkt prijs-kwaliteit.

Als ik jou was, zou ik even gaan kijken in de plaatselijke mediamarkt of andere electrogroothandel (zoals vandenborre ofzo) en daar kijken wat je het mooist vind, welke goed is (qua aansluitingen, contrast, vernieuwingssnelheid, ...) en ga de prijs ervan vergelijken met andere winkels.

wat ik mij afvraag

heel erg bedankt voor de tips, vandaag maar wat later eten en eerst naar de mediamarkt in Alkmaar! krijg er nu al zin in.

wat ik mij nog afvroeg, ik ben van plan de tv voornamelijk te gebruiken voor het spelen met de ps3 en voor films. nu heb ik nog even wat research gedaan (rustig op het werk vandaag! :cool:). wat ik mij nu afvraag is in hoeverre is het belangrijk dat de tv Full-HD is en in is 50 Hz of 100Hz nu zo een groot verschil. ik heb al wel even gekeken in de winkel maar in een winkel ga ik dit niet echt kunnen zien. (in de winkel ga ik ook teveel naar de tv's van 4000+ kijken... niet slim.. niet slim... mja leuk is het wel).

nu zat ik nog even te kijken naar die samsung (waar ik een beter gevoel bij heb als bij de philips, vanmiddag even beide naast elkaar zetten). mij viel op dat de samsung 24p heeft, is dit niet goed samen met de ps3? ook heeft de samsung dolby digital plus, waar de philips geen dolby decoder heeft, heb ik hier nog wat aan met films kijken?

ik zou aanraden een scherm met 100Hz te nemen, wat veel hogere vernieuwingssnelheden geeft, en dus een mooier, vloeiender beeld geeft.

Dolby is vooral voor Digitaal geluid, een TV met Dolby Digital Sound heeft dus vaak een Digital audio uit aansluiting, die je moet aansluiten op een Dolby Digital ondersteunende surroundset moet aansluiten. dit geeft een veel betere audio dan met audio composite aansluitingen (rood-witte aansluiting).
dat is ook het verschil tussen scart-aansluitingen een HDMI-aansluitingen. HDMI werkt met digitaal beeld & audio (dus beetje als DVI + Digital audio) terwijl Scart werkt met analoog beeld en audio (geel-rood-witte aansluiting)

en om eerlijk te zijn: philips vind ik maar een 2de rangsmerk voor flatscreen TV's

Full-HD slaat op de resolutie, HD-ready TV's hebben ondersteuning voor de HD-resoluties tot 720p, Full-HD voor allemaal (dus met 1080p er nog eens bovenop). de PS3 is over het algemeen met Full HD het beste in visuele kwaliteit.

Laatst bewerkt:
hoe kijken jullie tegen het kopen over internet op sites via vergelijk of kieskeurig, zijn al deze sites te vertrouwen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groetjes,

Als het een Plasma scherm wordt, deze zijn nogal kwetsbaar. Verzending met een pakketdienst raad ik daarom af.

Plasma verbruikt wel wat meer energie dan LCD

ik zou aanraden een scherm met 100Hz te nemen, wat veel hogere vernieuwingssnelheden geeft, en dus een mooier, vloeiender beeld geeft.

wat ik mij afvraag, want het verschil in geld tussen 50 en 100Hz is vrij groot, geeft het ook zo een groot verschil? en is hoe zit het met 24p? zien jullie die samsung als een goede aankoop voor mij?

verchil tussen 50 en 100 Hz is niet zo groot, maar toch merkbaar.

beter toch eens zoeken achter een 1080p scherm, want 24p ? van die HD vorm dat ik nog nooit gehoord... ben je zeker dat je geen 246p of 264p bedoelt?

bedankt iedereen, morgenmiddag ga ik die samsung in huis halen.

ik ben vanmiddag wat winkels afgegeaan (8 uur pas thuis zonder te eten, honger!!). en heb besloten voor de samsung te gaan, philips was het beeld minder van en er was niks beters als dit :D athans niet voor mijn budget, ik werd wel een plasma aangesmeerd maar die was hd-ready wat ik niet mooi vond (ben wel fan van plasma).

24p is mij verteld dat het is voor films, het is om geluid en beeld gelijk te laten lopen of weet ik veel. niet heel relevant dus aangezien dat volgens mij normaal ook al goed moet zijn.

anyway tnx iedereen!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan