LCD scherm als Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niema94

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met hdmi ingang bij de videokaart ( Geforce GT620 ) en heb deze dus aangesloten aan m'n Samsung LE26D450 (26 inch)
Probleem is alleen dat ik voor m'n gevoel te dicht bij het scherm zit ( een krappe meter ) en verplaatsen is eigenlijk geen optie.

Nu heb ik hier een daar gelezen dat je bij een full-hd scherm veel dichterbij kan zitten maar m'n tv geeft een wazig beeld als ik hem op 1980x1020 en eigenlijk alleen perfect beeld bij 1360x768.

Zit een van jullie ook zo dichtbij een grote monitor/tv en zo ja, krijg je dan last van je ogen of iets dergelijks. Had trouwens ook gelezen dat de backlight en het contrast lager zetten ook beter is voor je ogen maar weet niet of dat waar is.

Iemand tips?

Ik zit ook op een ongeveer gelijke afstand op een 24 inch beeldscherm van samsung (monitor die daar voor bedoeld is)

Je scherm is zogenaamd HD-ready, dat wil dus zeggen dat ie HD kán weergeven, echter op deze resolutie: 1366x768 (WXGA Wide)
Het is een scherm wat niet geschikt is voor de 1920x1080 resolutie zoals je zelf al hebt ondervonden ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan