lcd scherm meastro 220 w 22 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

tekno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
hallo ik ben nieuw hier en hoop dat iemand een tip /raad/of advies heeft

het betreft een raar gebeuren met mijn monitor
ik start mijn pc op > monitor gaat mee in de aan stand > pc start gewoon op >monitor niet , als ik de monitor handmatig uit doe en dan weer aan heb ik gewoon perfect beeld al is het maar voor 1 seconde daarna valt het beeld weer weg , het powerlampje blauw in mijn geval blijft gewoon aan staan , als ik de vga kabel loskoppel terwijl het systeem draait krijg ik netjes de melding geen signaal op mijn monitor , koppel ik de vga weer aan de monitor dan heb ik weer 1 seconde goed beeld en daarna weer niets
het betreft hier een meastro 22 inch lcd van packard bell van nog geen anderhalf jaar oud
ik heb al veel dingen nagelopen en uitgeprobeerd zoals nieuwe vga kabel ,andere monitor op mijn pc aangesloten en allerlij resoluties uitgeprobeerd , bij een andere monitor heb ik geen problemen dus het is geen videokaart probleem

heeft iemand enig idee wat het probleem wel zou kunnen zijn

mvg rob

ik denk dan toch al zeer snel aan een kappote VGA verbinding (niet de kabel maar de plek waar de kabel in moet) op het scherm.

kan je het scherm aansluiten met Dvi of met HDMI? doe dat eens dan :D

probeer ook het scherm met de zelfde kabel op een andere pc aan te sluiten :D

post je beleving!

groeten mastermindzh!

meastro 220w lcd

hallo
ik heb de lcd op een laptop geprobeerd met de oude en nieuwe kabel maar het probleem op de laptop is hetzelfde als op mijn desktop ( geeft een signaal en de monitor schakelt en na 1 of 2 seconde valt hij weer uit )
oja ik heb alleen 2 vga koppelingen op mijn monitor en op allebij de vga aansluitingen is het probleem het zelfde
moet ik nu een nieuwe monitor kopen of is het een klein probleem ???????
mvg rob

Hallo

Volgens de door u beschreven symptomen is dit volgens mij een "backlight invertor" probleem.

Meestal echter is deze geintegreerd op het motherboard v/h scherm en kun je deze niet zo maar snel zelf vervangen.

Indien je echter een kennis kent die een transistor kan doormeten en kan solderen , of eventueel een deftige lokale t.v. technieker , zouden deze de eindtrapjes die naar de hoogspanningstransfo's gaan kunnen controleren .

Meestal is er 1 of meerdere gesneuveld , waardoor het scherm in veiligheid komt.

Een visuele indikatie is soms ook een lichte verkleuring "bruin" van de printplaat.

Zelfs in een t.f.t. scherm zijn dodelijke spanningen aanwezig en dienen dus met de nodige voorzichtigheid te worden geopend en behandelt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan