Lcd schermpje numeriek

Status
Niet open voor verdere reacties.

GKlappe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Ik had werkelijk geen id van waar ik dit moest plaatsen en het is misschien een rare vraag maar vooruit.

Ik zit nu in Duitsland(stage) en ik programmeer in Java(gebruiken ze hier heb geen keus) een programma om afgenomen maaltijden in een kantine te registeren en beheren. Programma schiet al aardig op.

Maar nu heb ik nog een extra (numeriek)lcd scherm nodig die ik bijvoorbeeld via usb kan aansturen en waarvan de api vrij is(dat ik hem ook zelf kan aansturen). Op dit scherm zal de prijs te zien zijn en eventueel de items maar dat is niet nodig.

iemand die hier ervaring mee heeft?

M.v.g.

edit: programmeren vervangen door aansturen

Laatst bewerkt:
er zijn zeker wel schermpjes die je zelf kan aansturen met een programma'tje. Kijk hier eens:
http://www.flnet.nl/~menkveld/rhome/frames.html

Hij heeft zelf een programma geschreven om dit lcd aan te sturen via de parralelle poort. Schijnt vrij simpel te zijn. Ik heb het gezien en het is ook duidelijk. Er staan nog enkele links, en ook heeft hij zelf een print ontworpen om de lcd aan te sturen via seriele poort.

suc6

ik ben al terug uit duitsland, maar evengoed bedankt. het lijkt me wel wat voor me eigen pc, maar dan programmeer ik zelf wel es wat. Brengt me wel op ideen :D.

Toch nog bedankt.
ik stuur wel ff mailtje naar projectleider.

hij kan dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan