lcd televisie en analoog signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

voorstop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Beste mensen,

Ik ben voor mijn oude moedertje op zoek naar een nieuwe televisie. Ze zit altijd een meter of vier, vijf van de televisie af en heeft wat last van staar. Eigenlijk wil ik voor haar een lcd-televisie kopen met een diameter van 107 cm. Lekker groot.

Maar het punt is: mijn moeder heeft ' gewoon' kabel (analoog dus) en nu lees ik hier en daar dat een grote lcd-televisie die op een analoog signaal is aangesloten, soms matig tot slecht beelde geeft. Klopt dat? Tips zijn meer dan welkom! :thumb:

Groeten!

Ik heb zelf sinds kort een Plasma van Samsung en inderdaad ik heb digitale TV genomen omdat de kwaliteit te wensen overliet met het analoge signaal.Dus ik raad je aan je oude moedertje het beste te geven en er een digitale ontvanger erbij te nemen. Dit is bij een aantal aanbieders van de kabel gratis (ook bij mij was dat zo bij Casema) dus daar hoef je het niet voor te laten. Welke aanbieder heeft je moeder?

Groeten,
Raymond

Hoi,

Ik wil je niet in war brengen maar ik denk dat het aan de kabel aanbieder ligt, want ik heb ook plasma 107 cm en mijn beeld is goed tot zeer goed en heb het ook digitaal geprobeert en weinig verschil gezien.

Modag

Wat ook helpt is goed afgeschermde coax en scart kabels nemen!
Wereld van verschil. denk zelf niet dat het aan de aanbieder ligt in deze tegenwoordige tijd. Ik zag wel degelijk verschil. Maar nogmaals dat denk ik maar kan ik niet hard maken, jij wel?

Hoi,

Ik denk het wel want ik ben van Amsterdam naar Echt (Limburg) verhuist met de zelfde tv en er ging een hele wereld voor mij open.

Modag

Mijn moeder woont in Eindhoven (is dacht ik upc), maar als het even kan ik wil haar niet te veel vermoeien met allerlei nieuwe zaken. Een beetje kwaliteitsverlies is niet erg, maar het moet de spuigaten niet uitlopen. :confused:

Maakt de grootte van de lcd-televisie iets uit voor de kwaliteit van het analoge signaal?

Hoi,

Ik denk dat het niet de spuigaten uiloopt en volgens mij is de plasma in de zelfde prijsklasse beter van beeld als de lcd deze komen nu pas echt in op deze maat maar nog vrij aan de prijs.

Modag

Dat kan ik bevestigen.
Plasma is zeker van betere kwaliteit dan LCD.
Kijk je kan het gewoon proberen eerst zonder digitale ontvanger en bevalt het je niet dan kan je altijd overstappen. Het is nou ook weer niet zo dat het dramatisch is natuurlijk.

Dank voor alle reacties! :)
Klopt het dus dat met een analoog signaal een plasma-tv een betere beeldkwaliteit geeft dan een lcd?

Ja, naar mijn idee en dat die van Modag wel als ik het goed begrijp.
En zoals ik al zei, je kan altijd nog op digitaal overgaan.

Hoi,

Inderdaad als je over de zelfde prijs klasse spreekt dan is de plasma beter dan lcd nu pas komen ze met de zelfde kwaliteit maar is dan bijna tweemaal zo duur .
En verders je kan altijd nog digitaal gaan maar daar wordt het voor je oude moedertje niet makelijker mee, dus gewoon eerst analoog proberen.

Modag

Dank voor alle hulp! :thumb:

Ga nu op zoek naar een goede en niet te dure plasma voor mijn moedertje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan