lcd tv als 2e monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik woon op Curacao en heb daardoor veel te maken met de verschillende systemen (pal en ntsc). Stom genoeg verkopen ze hier geen multi-system televisies. Ik wil een lcd van 30", met daarop ntsc kabeltelevisie, pal xbox, en multisystem dvd/home theater.

Nou heb ik me laten vertellen dat met de nieuwse lcd tv's via de component kabel van de xbox dat alvast geen probleem meer is. Dan it ik alleen nog met mijn Nederlandse dvd's. Dus ik dacht, bij bijna elke tv zie je tegenwoordig een pc-input, kan ik de tv dan niet aan de pc aansluiten en zo mijn Nederlandse films kijken?

Televisies met pc-input werken wel, maar dan heb je kans op slechte kwaliteit beeld. OP de nieuweste videokaarten heb je wel HDMI aansluitingen die je dan ook weer op de TV kunt aansluiten (als je HDMI hebt op je tv/pc). Dit is betere kwaliteit...

Nee wij hebben geen hdmi op de computer, ook geen s-video waar al eens eerder de fout mee in zijn gegaan.

Wel hebben we net bedacht dat we de nederlandse dvd's natuurlijk gewoon via de xbox kunnen kijken.

Dan rest mij alleen nog de vraag: Zullen amerikaanse(ntsc) dvd's het wel doen op een ntsc televisie als de dvd-speler multisystem is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan