LCD TV geeft slecht beeld bij spelen oude consoles...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticmaus

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ik heb eventjes hier een vraagje , ik kom er maar niet uit wat ik fout doe dus mischien weet iemand hier wat er aan de hand is.:confused:

Waarom krijg ik met het spelen met oude consoles zoals SNES , Playstation 1 en Nintendo 64 een blokkerig beeld op een gloednieuwe LCD TV en geen blokkerig maar zuiver beeld op een oude bakbuis TV die even groot is :mad:

Ik snap niet waarom dat een oude TV beter beeld geeft dan een flatscreen .... Jullie een idee waar dat aan ligt?? :confused: Staat er iets niet goed in mijn nieuwe TV mischien , resolutie foutje ofzo??

alles wordt scherper, dus de pixels en lelijkheden worden uitgetrokken. dat zie je ook op youtube als je een filmpje bekijkt en je maakt hem fullscreen is het 99% van de tijd lelijk en vaag. bekijk je dit op een gewone tv fullscreen valt het eigenlijk wel mee. precies hetzelfde probleem.

vandaar dat de nieuwe playstations full hd zijn

anders waren die ook zo

ik heb hetzelfde probleem met NES. misschien heb je een instelling op jd hd tv die het beeld 'onscherper' kan maken? dan valt het waarschijnlijk minder op. of het beeld wat verkleinen zou ook kunnen helpen (4:3 setting ofzo)

Nog steeds niet opgelost , ik krijg het beeld gewoon niet goed:shocked:

Mijn oude TV doet het 10x beter dan een LCD , erg raar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan