LCD tv leest mijn harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Hallo, ik heb een 'Freecom Hard Drive XS 2TB' gekocht. Ik heb er verschillende bestanden opgezet (filmpjes, fotos) maar als ik de schijf aansluit op mijn tv (usb) dan geeft de tv aan dat de schijf leeg is.. Dit terwijl de harde schijf van een vriend het wel gewoon doet op mijn tv. Wat doe ik fout? moet ik de schijf formatteren? Hulp gewenst!

Gr computerkluns:confused:

Welkom op Helpmij!

Kijk even of de schijf van de vriend FAT geformatteerd is en de jouwe NTFS... Sommige TV's hebben moeite met NTFS.

Indien ja, formatteer dan je eigen schijf opnieuw met FAT32 bestandssysteem.
Nadeel van FAT is dat de maximum grootte van een file 4GByte is....

Laatst bewerkt:
En als je toch aan het vertellen bent vertel ons dan ook welke tv je hebt, merk, model, type? Misschien kunnen we daar ook wat uit ophalen.

grtjs jjw

Ik ga het proberen zodra ik thuis ben straks! alvast bedankt.. mijn tv is een Philips Lcd Televisie 37PFL5405H - 37 inch - Full HD

Er staat in de handleiding pagina 63 inderdaad dat de tv alleen DOS en FAT partities ondersteund.
Dus we horen graag als je de raad van Erpcity heb opgevolgd.
Eventuele info en handleiding vind je HIER.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Ik kreeg mijn externe schijf bij andere pc's niet meer opgestart. Achteraf kwam ik erachter dat dit door een wachtwoord kwam dat ik op de schijf had gezet. Bij de computerwinkel adviseerde ze me om de schijf terug te sturen en zeiden ze dat die kapot was. Thuis heb ik vervolgens het wachtwoord weer eraf gehaald. Formatteren kon ik vervolgens alleen naar NTFS. FAT32 lukte niet.. Vervolgens toch maar op de tv uitgeprobeert of het werkte en tot mijn verbazing werkte het. Iedereen bedankt voor de hulp, erg fijne site! groeten Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan