LCD tv van Aldi. Goed of niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi.
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik benieuwd naar de kenners op dit gebied t.a.v. deze aanbieding van aldi. Het betreft hier een lcd tv van Medion. Niet de minste als het gaat om kwaliteit en zeker niet t.a.v. de garantie. 3 jaar wel te verstaan en dat is niet mis. Maar nu. Gaat het hier om een binnen koppertje of is het ook een lcd waar je mee verder kan. Graag de mening van de kenners.
Onderstaande link laat de eigenschappen van de lcd zien.
--- http://img522.imageshack.us/my.php?image=img0935wa3.jpg ---
Doei, Dump.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo de specificaties zie, is het een goede tv. Je hebt een HDMI ingang, dus je kan er HD-apparatuur op aansluiten. Waar je wel erg in moet houden is dat je ondanks de 3 jaar garantie bij de Aldi natuurlijk geen professionele hulp kan krijgen, mocht je een probleem hebben, al is dat tegenwoordig in electronicazaken ook best zeldzaam.
 
helderheid 550cd/m, contrast ratio 1000:1 en een resolutie van 8/ms. Eerlijk gezegd zegt mij dat niet zoveel. Wel dat hoe hoger het getal hoe beter het is. Maar betreft dit dan de hele grote beeldschermen van 102 cm. of maakt dat niet uit? Als ik het n.l. vergelijk met andere, grotere, schermen dan liggen de waardes van dit scherm lager. iemand die iets meer kan en wil uitleggen.
Doei, Dump.
 
helderheid 550cd/m, contrast ratio 1000:1 en een resolutie van 8/ms.
De helderheid wil je zo hoog mogelijk even, evenals de constrast ratio, de resolutie (??? niet de juiste term hoor!) wil je zo laag mogelijk hebben.

Lees dit eens door!

EDIT:
Zoals ik (per ongeluk) elders reageerde :eek::
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit maar als men praat over een resolutie van 8MS weet ik alweer genoeg :). Ook bij klachten zal het toestel altijd opgestuurd moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
helderheid 550cd/m, contrast ratio 1000:1 en een resolutie van 8/ms. Eerlijk gezegd zegt mij dat niet zoveel. Wel dat hoe hoger het getal hoe beter het is. Maar betreft dit dan de hele grote beeldschermen van 102 cm. of maakt dat niet uit? Als ik het n.l. vergelijk met andere, grotere, schermen dan liggen de waardes van dit scherm lager. iemand die iets meer kan en wil uitleggen.
Doei, Dump.

De resolutie is niet 8/ms Daar wordt de beeldwisseling mee bedoeld. Hoe lager dat getal hoe beter.8 ms is prima voor die prijsklasse. De contrastratio van 1000: 1 is wel laag. Het is maar wat je wilt. Merktoestellen uit de prijsklasse van rond de 1000 euro zullen een (veel) beter beeld geven. Het is maar net waarvoor je kiest. Probleem met dergelijke toestellen bij Aldi is dat je ze niet spelend ziet en dus ook niet kunt beoordelen of je het beeld voldoende goed vindt.
 
Op zich een aardige aanbieding, maar afgelopen week nog bij de MediaMarkt een
Samsung LCD van 101cm met alles erop en eraan voor 699,-.

En geloof mij, dat is toch even andere koek:D
 
Hoi,

Reactie over garantie deugt niet ..... die loopt niet via Aldi, maar direct via Medion, waarbij de helpdesk van Medion zelf is en de reparaties worden uitgevoerd door gecontracteerde bedrijven per regio.
Ik heb zelf een - inmiddels vier jaar oude - pc van Medion en het moederboard is vervangen. Prima geregeld, hoewel ik op die vervanging wel een dikke week heb moeten wachten.
De vraag is echter, of je bij andere 'winkels' waar je direct een pc koopt een snellere reparatie hebt .....

Overigens, ik zou verder kijken. De specs zijn goed, maar niet bijzonder.
Voor die prijs zijn vergelijkbare toestellen te krijgen, dus een spectaculaire aanbieding - waarvoor je in de rij moet gaan staan - is het niet.

HDMI is wel een item, maar niet alle randapparatuur beschikt daar al over. Zelf sluit ik mijn notebook (zonder HDMI) geregeld aan op mijn LG-tv, waar ook een VGA-ingang op zit. Dat ontbreekt bij die van Medion waar je het nu over hebt. Maar voor jou hoeft dat geen rol te spelen natuurlijk.
 
Bedankt al voor de snelle reakties tot zover.
Als ik dit zo lees dan zou het toch beter kunnen (of moeten zo je wilt) voor hetzelfde of mogelijk iets meer geld begrijp ik. Mijn aandacht ging met name uit naar de 3 jaar garantie (medion is echt niet de slechtste in dit geval) en het formaat van 82 cm. Ik wil niet zo'n hele grote. Zijn er dan in deze prijsklasse alternatieven?
Doei, Dump.
 
Ik ben overtuigd en wacht op een andere kans.
Bedankt. Doei, Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan