learning mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hey forumgenoten,

Weet iemand een goede firewall die geen learning mode heeft omdat ik de firewall moet instaleren op de pc van mijn pa en ma en die worden gek van al die pop up's. Dus ben ik op zoek naar een firewall zonder learning mode.

Zonder die optie wordt het moeilijk.
Plus dat als je even een kwartiertje de tijd neemt, en verschillende programma's opstart die internetverbinding nodig hebben en dan alles even toestaat ben je klaar.

Welke firewall gebruiken ze nu?

momenteel is de pc geformateerd maar ze gebruikten zonealarm.

Dus als er niet echt een goede firewall zonder learning mode is zal ik toch zone alarm gaan instaleren.

Het probleem is dat zo'n Learning Mode juist belangrijk zijn voor firewalls, en dat mensen die soms juist niet goed genoeg vinden.

En het is juist belangrijk zo'n Learning Mode, hoe weet de firewall anders welke programma's of bestanden geen toegang mogen of juist wel.

Tip: Bij ZoneAlarm en bij bijna alle andere firewalls, kan je ervoor kiezen om de beslissing om te blokkeren of toegang te geven op te slaan, zodat je niet voor hetzelfde programma de hele tijd toegang hoeft te geven.
De beslissing wordt dan opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Welke Windows draait er op die pc? Als het xp is, zou ik gewoon de standaard windows firewall gebruiken, en anders kan je eens de good old Sygate die ik zelf ook nof steeds gebruik.http://www.tucows.com/preview/213160. Als hij pas geinstalleerd is vraagt hij natuurlijk of hij datgene moet blokkeren of doorlaten, maar eens dat je dat bij alle programma's die internet gebruiken hebt gedaan, ga je der geen llast meer van hebben.

Alleen Windows Firewall is niet voldoende, deze checkt namelijk niet inkomend en uitgaand verkeer.
Sygate is prima, maar ZoneAlarm ook en ZA is wat makkelijker.

norton internet security

Snakeman,
Geheel zonder learning mode bestaat niet behalve de XP firewall, maar dat is geen echte firewall.
Wat er wel is is dit: in Norton internet security heb je een optie die "automatisch programmabeheer" heet.
Indien deze is aangevinkt, dan worden de meeste programma's die Norton kent, automatisch toegevoegd aan de toegestande programmalijst zonder dat je daar toestemming voor hoeft te geven. Maar programma's die Norton niet kent, zullen toch jouw toestemming moeten hebben eerst voordat ze aan de toegestane lijst worden toegevoegd.

Groetjes

Saldos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan