• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Learning more complex formulas and build a spec sheet for quotations and assembly

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meddit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2017
Een goede morgen,

Ik ben bezig met een spec sheet te maken met veel onderdelen, prijzen, verschillende valuta's wat uiteindelijk gebruikt gaat worden voor offertes en assemblage.
Ik probeer een formule te vinden voor mijn probleem; als de omschrijvingen voldoen van meerdere cellen in tabblad "specs applicator" moet hiervoor een 1 komen in cel B2 op BOM Eleon. Voldoen deze niet dan moet het een 0 zijn, zie bijlage.
Ik heb "als" geprobeerd dat werkt alleen bij 1 criteria ik heb minimaal 2 tekst criteria.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt en groeten,

Hans

Bijlagen

=ALS kan meerdere criteria hebben als je het combineert met EN.

Code:
=ALS(EN(D2='Specs applicator'!A4;F2= 'Specs applicator'!A7);"1";"0")

Beste SjonR,
Bedankt zover maar ik ben er nog niet helemaal. In mij excel bijlage stonden de gegevens in de kolommen C D E F G H op BOM Eloen alleen voor de uitleg. Hierin staan straks andere gegevens. Het resultaat moet die gelijk in B2 B3 enz komen en de gegevens halen vanuit de cellen Spec applicator.
Ik hoor graag van je.
Groeten,
Hans

Het is wel handig als je een voorbeeldbestand plaatst waarin de daadwerkelijke situatie van je 'echte' bestand wordt geschetst. Wat wil je nu precies?

Beste SjonR,
Mijn excel bijlage was het voorbeeld maar ook met de uitleg. Ik heb nu de uitleg weggelaten. De bedoeling is als volgt:
Op tabblad Specs applicator in de cellen A4 en A7 worden selecties gemaakt, als deze aan de voorwaarden voldoen moet de waarde-al-waar 1 of waarde-als-onwaar 0 in cel B2 op de BOM Eleon komen.
Bijvoorbeeld:
A4: VacArt-BM A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is een goede combinatie dus 1
A4: VacArt-TFF A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is een goede combinatie dus 1
A4: Drench-MBMB A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is geen goede combinatie dus 0
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Groeten,
Hans

Bijlagen

Bv.
Code:
=AANTALLEN.ALS(Specs!A2:A13;'Specs applicator'!A4;Specs!B2:B13;'Specs applicator'!A7)

Een goede avond,
Door de drukte heb ik niet aan de sheet kunnen werken maar de formule werkt nog niet. Eigenlijk gaat het om het volgende:
A4: VacArt-BM A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is een goede combinatie dus 1
A4: VacArt-TFF A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is een goede combinatie dus 1
A4: Drench-MBMB A7: 0.05 ml to 0.3 ml in 0.05 ml increments is geen goede combinatie dus 0
Dus afhankelijk van de combinaties welke ik in de formule zet is het een 1 of 0
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan