led aanluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Ik wil is wat gaan proberen met ledjes. Ik zie nu allemaal beschrijvingen om leds aan tesluiten maar mijn vraag wordt hier niet beantwoord.

In je computer heb je standaard ook led zitten. Bijv die groene wanneer je pc aangaat. Kan ik nu eigenlijk niet gewoon een draadje aan het al bestaande draadje knopen en er vervolgens weer een ledje aan hangen.

IK hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

Knackje

Dat kan in principe wel, let wel goed op de anode en kathode. Het is heel goed mogelijk dat je ledjes op deze manier minder vel gaan branden. Ik weet niet of het wel aan te raden is voor je mobo.

Als je er niet te veel aanhangt, dan moet dat wel gaan. Wat ben je voor leuks van plan dan?

Poekie

Wat zouden de problemen kunnen zijn wanneer ik er teveel ledjes aanhang? Ik wil mijn naamis ledjes weergeven. Maar om een beetje te testen wilde ik eerst dit ff proberen.

Knackje

Dan kun je veel beter je spanning rechtstreeks van de voeding halen. Voorschakel weerstandje d'r bij, en klaar is kees.
Maar je eigen naam in ledjes.... en dan met veel draadjes gaan auwe****en.... is dat niet een ramp!?
Volgens mij kun je veel gemakkelijker een klein printje maken/laten maken, en hier een spanning op zetten.

Ja die naam laat ik op een printplaatje maken. MAar ik wilde zelf ook een beetje experimentiren.

Kan ik zulke ledje ook bij een winkels als mediamarkt halen of moet ik daarvoor echt naar een elecktronica winkel

Je moet wel naar de 'echte' electronicawinkel. Bij winkels als mediamarkt, expert enzo verkopen ze alleen maar 'hele' producten.
Heb je toevallig een okaphone in de buurt? da's wel een leuke zaak, en vaak hebben ze ook goede tips over electronica.

Nee, maar ik heb wel een paar andere zaken in de buurt ga daar maar eens heen denk ik.

Knackje

Ga eens in een elektronica winkel snuffelen, hier kan je printjes kopen waar je de ledjes op kan solderen, deze kan je nog regelen met een interval.
Deze pakketjes kosten ongeveer € 10,-

succes groetjes speedtouch

Iets dergelijks wat ook leuk is, is met dunne glasvezelkabel het licht van gekleurde lampjes transporteren en dan met de uiteinden van die kabeltjes je naam 'schrijven'. Ziet er veel strakker uit dan ledjes.

Ok bedankt allemaal, ga maar eens experimenteren.

Wanneer ik een goed resultaat heb zal ik het hier ff tonen.

Knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan