led fan en ccfl

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweaker-casemod

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Berichten
16
hey, ik wil binnekort aan mijn eerste case mod beginnen op een oude case die ik hier heb staan. nu heb ik al het een en het ander uitgezocht maar toch resten nog een paar vragen:

1. volgensmij hebben de meeste led-fans een 3pins molex aansluiting (verbeter mij als dit niet zo is:eek: ) zou het dan mogelijk zijn om via deze poorten (zie foto, zo'n zelfde 4 pins poort zit ook nog onder de processor) de fans aan te sluiten door middel van een 3 to 4 pins molex cable? of zijn deze poorten daarvoor niet bedoeld? zo nee waarop zou ik het dan het best kunnen aansluiten?

2. een aantal ccfl's wat ik aan wil sluiten op de losse 4 pins female aansluiting die uit de voeding komt (die je ook op de foto ziet) kan dit door middel van bijvoorbeeld een 4 pins quad split molex cable? dus aan het begin 4 pins male die opslits in 4 keer 4 pins (want naar mijn weten zijn ccfl's 4 pins? verbeter mij a.u.b wanneer dit fout is) aansluitingen.

3. ook vroeg ik me nog af of de aansluiting van een ccfl male of female is (dit slaat dus op de vorige vraag zodat ik weet wat de 4 uitgangen van de quad split moeten zijn)

4. ik zou ook douche buizen on de bekabeling willen doen (sommige kabels worden gesleeved) is dit mogelijk en zo ja hoeveel kabels maximaal? (totdat de douce buis vol is of een bepaald aantal) of is dit niet mogelijk omdat het te heet wordt ofzo?

foto:



ps: graag alternatieven als het makkelijker kan! ik wil natuurlijk zo min mogelijk kabels in mijn kast :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan