led lampjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
244
hallo,

ik had een op een autobeurs led lampjes gekocht, maar ik wou ze gebruiken voor decoratie op mijn kamer. Ze vragen 12 volt en verder geen specificaties, dus ik had nog een soort batterij-accu box liggen en daar op aangesloten. Dit werkt perfect, maar om telkens de batterijen op te laden wou ik vragen of ik die lampjes direct op de oplader van de batterij kan aansluiten? En dat ze dan natuurlijk niet gelijk doorbranden :p
Foto's lampjes: (2 strookjes blauw, 2 strookjes rood)
Foto0193.jpg
Foto0192.jpg

Hier de link van het batterij pakket/oplader: http://www.batteryspace.com/nicdbatterypackcombotwo96v700mahnicdbatterypackswallchargerforrccars.aspx?SSAID=204502
Specs batterijen: 9,6 volt en 700 maH
Specs oplader : 12 volt en 250mA

Ik hoop dat een energie technicus hier uit kan komen :p

groetjes!
 
jah tuurlijk als het maar 12 volt dc is en de stroom doet er niet zo toe voor die paar leds heb je voldoende denk ik

kan je eens kijken hoeveel stroom ze nodig hebben
 
de oplader geeft idd DC12 volt, maar hoe ik erachter komen hoeveel stroom ze gebruiken? P.S. ze doen het nou goed op de batterijen, maar ik wou voor de zekerheid dus checken dat ze niet doorbranden bij de oplader ;)
 
Ík kom er net achter dat er voor de controller (aan/uit/op de muziek) nog een zekering zit, even op internet gezocht en die kan 250v en 3A aan. Dan zou het toch moeten gaan, output 2,5 A en zekering 3A ?
groetjes :D
 
ze kunnen niet doorbranden als de spanning niet meer is dan 12 volt de stroom moet gwn hoog genoeg zijn teveel stroom kan geen kwaad
 
ze werken wel, alleen er zit toch nog iets goed mis in de instalatie. Normaal de middelste stand werkt op de muziek, en kan ik met een regelaar de luidheid regelen zegmaar. Maar nu werkt dat dus niet, hij blijft constant branden. Wel zie ik op een bepaald stukje het lichtje op de adapter meegaan op de muziek en de lampjes niet! Hoe zou ik dit kunnen oplossen dan want op de batterij werkte hij wel perfect!!
 
de lader heeft geen vermogen genoeg of geen stroom genoeg kan je geen 12volt lader dc vinden van een ampere ofzo
 
ik zal straks even wat oude mobiele telefoon laders doorzoeken, maar het gekke is, als zet ik de draaischakelaar bijna helemaal bij het begin (waar hij het minste geluid opvangt ) dan gaan de ledjes heel zwak branden, en als ik er hard met mn vinger op tik gaan ze feller branden (en het ledje op de lader ook), maar zo zou het dus op elke stand moeten werken alleen dat stel je normaal in als je harde muziek of zachte muziek op heb staan.
 
helaas heb er maar 1 kunnen vinden en die lever 4,5 volt dus dat is sowieso te weinig :( Is er misschien ook een mogelijkheid om hem op de computer voeding aan te sluiten of wordt dit te link?
 
nee zou daar niet aan beginnen

maar uuhm zo een 12 volt dc voeding is makkelijk te vinden
wel goed opletten dat het dc is niet ac
 
Maar is het juist niet dat hij teveel vermogen krijgt, want normaal al zet ik hem op de muziek stand en er is geen geluid, dan zouden ze uit moeten staan, en nu staan ze opeens constant aan!
 
ik ga denk ik eerst even de ampere meter ertussen hangen want er klopt iets niet, al zet ik hem namelijk op de muziek stand dat gaan de lichtjes al voluit branden terwijl dat dus eigenlijk helemaal niet moet!
Dus morgen de ampere meter ophalen en even kijken wat de oorzaak is ;)
 
dat is gwn omdat de regelaar niet genoeg spaning krijgt niet speciaal

maar komop je gaat toch gen voeding kopen je kan het overal vinden 12 volt is zowat de meest voorkomende spaning in laders
 
groentje1, wat vind jij dan van de optie om hem in n molex stekkertje te douwen? Is dit een goede oplossing ofniet?
En sowieso bedankt voor al jullie hulp anders was ik noooit zover gekomen :D
 
pff het werkt maar je pc moet altijd aan staan

en als je kortsluiting maakt is je voeding eraan en wat ik nog het ergste zou vinden is dat er uit je mooie case een draad komt
 
nagoed om zo te zeggen als ik muziek luister via tv staat me pc zowieso aan, maar idd kabels uit kast ziet er een beetje lelijk uit :( Dan maar ff doorzoeken naar zon adapter :(
 
pff dag ik dat ik er een gevonden had 12v 10000 mA is het AC.... Dus weer verder zoeken :p
 
tja ik ben toch blij dat je er op let want als je dat aansluit komt het niet goed met je lampjes

ik heb er hier wel 10 liggen die je nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan