led mod met muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
beste, ik heb onlangs een volledig nieuw systeem in elkaar gestoken , daar heb ik veel led verlichting nu is mijn vraag kan ik deze led laten meegaan op muziek of is dit enkel mogelijk met een controller

alvast bedankt

Wat bedoel je met "meegaan"? In principe kun je redelijk eenvoudig iets met PWM doen op de meeste moederborden. Echter is dan alles een beetje donker of licht. Bij de meeste muziek zul je dan "gemiddelde" lichtsterkte krijgen en alleen bij volledig geen geluid zullen de leds uit zijn. Dit in verband met de hoge frequentie van muziek (de leds gaan dus 20000 keer per seconde aan of uit, 1000 keer sneller dan wat een mens kan zien)

Je kunt misschien wel wat simpels doen met een integrator en een timer, maar dan ben je eigenlijk zelf al een controller aan het bouwen :)

Dan zul je zelf moeten knutselen. Overigens staat zijn circuit in een andere video. Hij gebruikt inderdaad PWM gestuurd via onboard sound en een versterker. Blijkbaar krijgt hij met de juiste weerstand wel een zichtbaar effect (vooral in de bass)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan