LED monitor vast op 60hz

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Ik heb net vandaag een nieuwe monitor. Een led monitor van 21,5 inch.
Laat ik eens bij het begin beginnen: Een half jaar terug ging er iets kapot van mijn videokaart (nvidia GT630).
Ik kreeg toen gratis een GT640 en ik moest de oude inleveren.
De GT630 werkte prima op 60hz, zonder geflikker. De GT640 flikkert op 60hz, maar toen kon ik mijn monitor naar 75hz zetten en het was weg.
Nu heb ik een nieuwe monitor met als resolutie 1920x1080, maar ik kan deze monitor niet op 75hz zetten.
Is er een mogelijkheid om het flikkeren te stoppen, maar dat hij wel op de hoogste resolutie blijft?

alvast bedankt!

Normaal werkt een led monitor gewoon op 60Hz, hij heeft het eig helemaal niet nodig, overgebleven uit de beeldbuismonitortijd.

Overigens kun je uitvinken dat de monitor alleen op de resoluties kan werken die hij aankan, dan kun je ook de frequentie aanpassen.
Ligt idd aan de grafische kaart, vreemd genoeg, omruilen?

Het is trouwens wel de OC Version. Die is in de fabriek al overgeclocked van de standaard 900mhz naar 1050mhz.
Heb hem toen gedownclockt naar 900mhz, maar dat maakte geen verschil. Zou er dan misschien een defect zijn in de videokaart?
Is er misschien een programmaatje die de videokaart "test"?

Ja die had ik ook al geprobeerd, maar als ik de frequentie op 75hz zet krijg ik een zwart scherm met een melding dat ik hem weer terug moet zetten op 60hz, dus dat gaat helaas ook niet werken.

Ik had iets verkeerd gedaan, maar nu wil het wel. 75hz kan niet, maar ik kan hem wel op 59hz zetten en op 70hz, met behulp van het uitvinken dat de monitor alleen op de resoluties kan werken die hij aankan.
Dus dit:

dllqbq.png

Nu kan ik hem op alle frequenties zetten die ik wil. Wat ik verkeerd had gedaan was dat ik in de nvidia instellingen voor 1920x1080 had gekozen en dan 59hz (of 75hz) maar dan kan je alleen op 16-bits kleurdiepte. Wat ik had moeten doen was op de aangepaste 1920x1080 klikken, en dat had ik over het hoofd gezien. Op de aangepaste versie kan je hem namelijk wel gewoon op 32-bits kleurdiepte doen ;)
Het geflikker is nu weg op 59hz en 70hz, maar nu heb ik nog wel een vraag:
Is er een verschil tussen 59hz en 70hz?
En wordt de monitor extra belast als je hem op "niet-officiele" frequenties zet?
Bedankt!

(Als dit plaatje niet mag of te groot is, dan haal ik hem wel weg :o)

Laatst bewerkt:
Repte al dat de frequentie voor een LCD/Led monitor niet van belang is, er worden immers geen lijnen beschreven.
Op 60, in dit geval 59 Hz is prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan