Led TV geeft een tik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mojo60

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
13
Hallo, ik heb in November 2014 een nieuwe Led TV gekocht Merk Samsung, type ...UE46F8000, het is een prima TV , alleen waar ik mijn zorgen over heb is dat hij als ik de TV aanzet er na een korte tijd een tik geeft en om de zoveel tijd het herhaalt, wie kan mij vertellen wat dit betekent en of dit ernstig is ,ik heb er uiteraard garantie op, ik hoor het graag van iemand.

vr. groeten
 
klinkt als een bekend samsung bugje; de capacitors op de voeding.

persoonlijk zou ik er even mee terug gaan
 
Dat tikken is het uitzetten van de omliggende delen bij de voeding.
Na het uitzetten kan dat ook weer voorkomen, heb ook zo'n Samsung geval waar dat bij gebeurt.
 
Dat tikken is het uitzetten van de omliggende delen bij de voeding.
Na het uitzetten kan dat ook weer voorkomen, heb ook zo'n Samsung geval waar dat bij gebeurt.

het tikken schijnt volgens TS ook aan te houden bij gebruik, maar iig zou het niet moeten
 
Dank voor de reacties, kan het op den duur kwaad en/of kan de boel stuk gaan en is het beter gebruik te maken van de garantie

vr. groeten
 
Tja, heb 'm nu 4 jaar en hij doet het nog steeds (ook dat getik).

Maare, het gaat na verloop van tijd weg bij je?
En na de tv uitgezet te hebben?
 
Dank voor de reacties, kan het op den duur kwaad en/of kan de boel stuk gaan en is het beter gebruik te maken van de garantie

vr. groeten

mja lastig, inderdaad er zijn die nog leuk 15 jar mee gaan, en sommige luiden een vroegtijdig einde aan.

persoonlijk zou ik gewoon terug gaan want er is iig iets mis met je tv
 
Tja, heb 'm nu 4 jaar en hij doet het nog steeds (ook dat getik).

Maare, het gaat na verloop van tijd weg bij je?
En na de tv uitgezet te hebben?

zodra de TV uit is hoor ik het niet mee, maar als hij wordt aangezet komt het terug na ongeveer 1 uurtje en dan met tussenpozen tikt de TV.
 
Het is toch vaak genoeg geschreven dat je terug moet gaan.... anders krijgen we na de garantieperiode misschien hier een vraag..... de tik is er nog steeds maar de garantieperiode is voorbij... wat nu... :eek:
Dus waar wacht je in vredesnaam nog op? Neem je het risico dat iemand uit onkunde toch zegt dat het niet uitmaakt? Tja zo krijgen we het forum wel vol met de nodige "zaken".... :(
 
Wat geeft je dan een goede reden om het niet te doen/te blijven aarzelen? Twijfel je aan de goedbedoelde antwoorden die juist adviseren terug te gaan met garantie? Of vertrouw je meer op die eenling die toevallig 4 j mazzel had met zo een tik?

Een beetje meer vertrouwen in de eerste goed bedoelde antwoorden mag wel.... waarom kom je anders hier?
Of gaat iemand die adviseert om het niet te doen.. stel dat het er zo letterlijk komt te staan... jouw rekening na de garantietijd betalen? Het klinkt wellicht hard... maar daar gaat het uiteindelijk wel om bij dit soort adviezen... een goed bedoeld, maar verkeerd advies kan jou later geld kosten.. zou je daar blij mee zijn (ik ga uiteraard NIET uit van opzet van die persoon, het is alleen zijn ervaring die er staat).
 
Laatst bewerkt:
André dank je wel , anderen ook voor de goed bedoelde adviezen, de een heeft wat meer tijd nodig dan de ander om tot een besluit te komen, maar elkaar op een "normale" manier aanspreken is wel op zijn plaats vind ik , daar is een forum voor dacht ik.

vr, gr. :thumb:
 
Ik zou in het vervolg toch maar meer vertrouwen op adviezen ... die jou iig geen geld gaan kosten.... Dat is een heel duidelijk criterium en daar moeten we ook duidelijk over communiceren, ook al lijkt het stevige taal. Je bent daar toch het meest bij gebaat uiteindelijk.
Succes verder!
 
De stand van zaken: maandag 9 feb. monteur langs geweest en hoorde geen tik want die komt meestal na ongeveer 3 kwartier tot een uur daar had hij geen tijd voor ,heeft de achter plaat verwijderd en daarna alle schroeven aangedraaid en alles wat met schroeven vastzit gecontroleerd en alles weer op zijn plaats gebracht en ik heb tot heden toe niets meer gehoord, volgens hem kan het zijn dat bepaalde delen door de warmte uitzetten en krimpen , ik zag hoe weinig materiaal er in een LED TV zit , wat print platen en voeding en speakers .wat een verschil in kwaliteit met mijn vorige TV (Phillips) ik geloof ook echt dat alles tegenwoordig gemaakt wordt om zo snel mogelijk kapot te gaan zodat men weer nieuw gaat kopen, kwaliteit is ver te zoeken , maar ik ben voorlopig tevreden met de oplossing en hoop dat dit zo blijft, een antwoord zonder stevige taal. is ook niet nodig vind ik zelf.
bedank voor de reacties .

:thumb::thumb:
 
De hoeveelheid materiaal in een tv zegt niks over kwaliteit. Ook vroeger zat er enkel een mainboard, voeding en speakers in een tv.

Maar inderdaad de kwaliteit word wel minder, vroeger werd alles in gootjes en met tyreps vast gezet, tegenwoordig is een rol tape schijnbaar afdoende.

Maar mooi dat het opgelost is
 
Hallo hier ben ik weer , de tik kwam steeds weer terug ,ook na het uitzetten na een kwartier gaf hij een flinke tik ,waar ik wel van iedere keer van schrok en heb weer contact opgenomen met Samsung (voor de tweede keer) , men heeft de TV mee genomen en ik ben een paar dagen later gebeld met als antwoord we hebben de tik gehoord en hebben de spanning van verschillende onderdelen af gehaald ,het komt doordat men verschillende materialen gebruikt en daardoor kan dit voorkomen , volgens hun kan het niet veel kwaad als je af en toe een tikje hoort , dat is normaal, volgens mij is dit niet normaal, hij wordt na de paasdagen terug gebracht en het zal mij benieuwen ,vraag...stel dat het niet is opgelost kan ik een andere ( nieuwe ) TV van Samsung eisen ,als ze het probleem niet kunnen oplossen wie weet dit of dit mogelijk is , ik hoor het graag van iemand.

vrolijk pasen

:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan